Merhaba anneler , anne adayları gebelik kısmı sıkıntılarını geçerek Doğum sürecini anlatayım ; 40 hafta olduğum gün doktorum suni sancıyla sabaha doğumu başlatalım dedi bende herşeyin doğalından yana olduğum için kendi sancımı beklemek istediğimi herhangi bir sorun yoksa eğer diye konuşarak kararlaştırdık beklemeyi tam 40+5 olduğumda gece 12 de sancım başladı yerimi değiştim bişeyler atıştırdım geçmedi annemlerde memleketteyim kimseyi uyandırmadım balkona çıkıp sancıları karşılamaya başladım Uygulamadaki Sancı sayarı açıp sancılar geldikçe dolaşmaya bi yandan geldiği saati kaydedip Sancılar 7 dk bir gelmeye başlayınca kız kardeşimi sabaha karşı 4:30 gibi uyandırdım annem çok kıyamaz bize bilerek onca saat uyandırmadan durdum motivasyonum düşerdi sancıları bu denli soğukkanlılıkla karşılayamazdım.. Gebelik eğitimi almıştım 1 haftalık çok çok faydası oldu bütün haklarıma ve bebeğime sahip çıkarak nefes egzersizleri, pilates egzersizleri, dilekçemi alarak devlet hastanesine doğuma gittim açıklık 2 cm saat sabah 6 gibi sancım sıklığım çok fazla olduğu için ebeler açılmanın hızlı ilerleyeceğini söylediler ki öyle de oldu şükürler olsun saat 8:30 da açıklık 8 cm son iki saat gerçekten çok zor öncesini bi şekilde sancıları karşılayabiliyorsunuz ama sona doğru sıklığı arttığı için sancıları karşılamak zor.. Benim çatal fobim olduğu için yatakta doğum istemiştim dilekçemde bütün istediklerimi yazıp başhekimliğe öncesinde kaydını yaptırmıştım fakat ıkınmayı bi türlü yapamadığım için kendim çatala çıkmak istedim çatala çıktıktan 10 dk sonra bebeğim kucağımda ten tene temasla kan akışının durmasını bekleyerek kendim kordonunu kestim çok şükür 3.450 kg dünyalar güzeli kızım kucağımdaydı 8:50 de.. Tek olmasını istemediğim şey epizyo idi malesef dikişim oldu o yüzden.. Sizlere tavsiyem doğumunuza sahip çıkın bütün haklarınızı bilin devlet hastanesinde yaptırmazlar olmaz falan demeyin kötü muameleyi kimsenin kendinde hak görmesine izin vermeyin mesela nst çekilirken yan yatmak veya ayakta durmak istiyorum bu sizin hakkınız kimse sizi sancı çekerken sırt üstü yatırma hakkına sahip değil.. Herkese kolay doğal fıtratımıza uygun güzel doğum diliyorum🤲🏻🤲🏻