Selamünaleyküm bayanlar. İlk doğumumda bazı sebeplerden dolayı sezeryan olmak zorunda kaldım. İkinci dogumda sezeryan olmak istemiyordum. Annelik duygusunu tam tatmak, doğal yollarla anne olmak istiyordum. Eşim de hep bunu destekliyordu. Doktorumuza isteğimizi söyledik. Bunun
Bebeğin 4kilodan ağır olmaması
Doğum yapılacak hastanede yetişkin ve Yenidoğan yoğunbakiminin olması
Kan merkezinin bulunması
Bebeğin kendiliğinden dönmüş olması
Bebeğin 40haftadan önce doğmuş olması gibi şartları olduğunu söyledi. Kabul ettik bu yolda ilerledik. Cumartesi günü sabahı kahverengi leke gelmişti. Pazartesi dra gittim daha bekleyeceğiz dedi. İki gece hafif sancı çektim. Nstde sancılar düzenli ve fazla çıkmadı. Salı günü 3.5cm açıklıkla hastanede takibe başladık. Gün sonunda açıklık aynı olunca eve geldim. Gece çok sancim vardı. Sabah erkenden dra gittim. Dr sancıları beğendi açıklık 5cm rahim agzin çok güzel incelmis seni yatırıyorum dedi. Bebek ne zaman doğar sizce dedim 3-4saate doğar bence dedi. Bunu dediğinde saat 9gibiydi. Sezeryan sonrası vajinal doğum olduğu için suni sancı
Epidural iğne
Karna bastırma
Suyu patlatma... Gibi disardan müdahaleler yasak demişti drum. Her şeyi Rabbimin dilemesiyle anne çekecek, yaşayacak. Onun için adı normal doğum değil doğal doğum. sancilar arttı. Açıklık on cme ulaşınca dra haber verildi. Dogumhaneye alındim. Muhteşem drum ve ebelerimle yarım saat sonra bebek doğdu çok şükür. Ben de kendimi güzel ikiniyor sanardim. Nefes lazımmış ikinmada. Nefes tutma egzersizleri faydalı olabilir. Doğum 12:40 da gerçekleşti. Tam da drumun dediği gibi oldu. Doğal doğumda bebek de anne de daha iyi. Bebek çıktıktan sonra her şey bitiyor kuş gibi rahatliyor insan. Vajinal doğumdan sonra anne bebeğiyle daha kolay ve güzel ilgileniyormus bunu öğrendim. Bence bir sıkıntı yoksa doğum ameliyathanede değil dogumhanede olmalı. Rabbime şükürler olsun, doğum ekibime ve aileme de çok teşekkür ederim ki biz bunu başardık hamdolsun.