seydaau
Geçmiş de çok önemli sorunlara yol açan kan uyuşmazlığı, günümüzde çok basit bir önlemle yönetilebiliyor. Anne henüz duyarlılaşmadan yapılan Rh immunglobulin adlı bir kan ürünü anneyi hiç karşılaşmamış gibi koruyor. Duyarlılaşmayan anne sonraki gebeliklerinde de sorun yaşamıyor. Ancak, anne duyarlılaşmışsa, yani indirect cooms testi pozitif çıktıysa, bu ilacın uygulanmasının bir anlamı olmuyor. Bu ilaç, bebeğin kanıyla annenin kanının karşılaşma ihtimali olan durumlardan hemen sonra anneye uygulanarak, basit bir iğne ile bu durum önlenmiş oluyor.
Önemli olan, gebelikte herhangi bir sebeple vajinal kanama ya da yukarıda bahsedilen durumları geçirdiyseniz muhakkak bu ilacın uygulanması gerektiği. Kan uyuşmazlığı olan her çift, her gebelikte doktoru soracak olsa da, unutulmaması için sağlık personeline hatırlatmada bulunmalı ve koruyucu iğnenin yapılması sağlanmalıdır.
Bazı doktorlar, hiçbir sorun yaşanmayan gebelikte, 28. haftada bu iğneyi önerebilir. Bunun mantığı gebeliğin son döneminde olabilecek kanamalardan anneyi duyarlılaşmadan korumaktır. Bu durumda, doğumdan sonra da ikinci bir doz gerekecektir. Ancak bazı hekimler de buna gerek duymaz ve sadece doğumdan sonra yapmayı tercih edebilirler.
Kan uyuşmazlığı olan ve ilk doğumunu yapan annede önce bebeğin kan grubuna bakılır. Rh + ise anneye sonraki gebeliklerin etkilenmemesi için bu uyuşmazlık iğnesi uygulanır. Bebek, Rh – ise bu iğneye gerek yoktur.