Lidya-T canım çok yanlış bir bilgilendirme olmuş sizinki. Bu doğum parası değildir. Sözleşmelilerde ve işçilerde maaşı iş yeri ödemez bu yüzden de sgk brüt ücret üzerinden maaşı yatırır. Sizin aldığınız ekstra doğumla alakalı bir para değil. O dönemde işe gitseydiniz alacağınız maaşın brütünün bir miktarı sadece. Fazla olmasının sebepleri maaşta çok kesintiler oluyor ama bunda brüt üzerinden direkt hesaplanıyor. İnsanları yanlış yönlendirmeyelim böyle konularda. Mesela 657 li memur olsaydınız maaşınızı iş yeri yatırırdı ve bir şey almazdınız sgk dan. Sgk da ptt üzerinden yatırır zaten parayı.