Minikjelibonum
1) gebeliklerimin 1 tanesinde acil servikal serklaj oldum. 21. Haftada ayrıntılı ultrasonda 1cm açılma, hunileşme,amniyon kesesinde sarkma ve 20mm kısalık görüldü. 22. Haftada ilaçlar işe yaramayınca ve açılma 1,5 cm + diğer şeylere ek kısalma 16-17 mm olunca dikiş yapıldı.
2) Zaten 20. Haftalarda kısalma ve diğer risklerle yapılmıştı.Sonraki muayenelerde kısalık 13-17 mm arasında gitti geldi.Hunileşme hiç geçmedi.Bebeği tutan bi nevi dikişti.
3) O gebeliğim 36. Haftaya kadar yatmakla geçti.Ev işi vs yapmadım.Wc harici kalkmadım.Banyoyu oturarak haftada 1, 2-3 dk da şampuan sık çık şeklinde yaptım.Ek ilaç kullanmadım zaten fayda etmiyordu.2 kere proluton iğne vuruldu. 39. Haftada dikiş alındı, 41+3 de oğlum doğdu.
4)Serklajlı gebeliğimde günde 2 kere magnezyumum vardı.Diğerleri klasik demir hapı,vitamin vs idi.21. Haftada kısalma görüldüğünde serklaj öncesi 3-4 gün hastanede yatırıldım.O zaman progestan vaginal fitil,proluton iğne filan yapıldı ama durumum çok ilerlediğinden işe yaramamışlardı.
5)Sadece serklajlı gebeliğimde değil,her gebeliğimde (şuanda da hamileyim gene) her ay tam kan ve idrar baktırdım.Hijyene çok dikkat ettim herhangi bir enfeksiyon iltihap yaşamamak için.
6) şuan oğlum 2 yaş olmak üzere.Bende 24 haftalık gebeyim.Bu hamileliğimde serklaj yapılmadı.Sadece progestan kullanıyorum günde 2 kere.Genelde gene evde yatıyorum uzanıyorum.Ev işi yok silme süpürge vs yani.Ev içi gezinmekte yasağım yok. 2 haftada bir kontrol var.Rahim ağzı uzunluğu 28-33 mm arasında değişiyor.Hunileşme açılma yok. İlacı 11. Haftadan beri kullanıyorum.