Ececik89 nacizane bir tavsiye vermek istiyoru . Sancı anında bağırmayın çığlık atmayın. Sancının geleceği an önceden ufak bir sızı geliyor ve sonradan sancı bastırıyor. O yfak sızıyı duyduğunuz an hemen alabildiğiniz kadar derin nefes alın. Sancı bitene kadar çok yavaş şekilde o nefesi verin. Ben uzun kollu gecelik giymiştim. Geceliğin kolunu elimin üzerine toplamıştım. Sancı geldikçe nefesimi elimin üzerine üflüyordu . En son sıralar nefesim bitmeye başladığın derin nefes al ver yaparak üflüyordum. 4 saat içinde yarım santimden 10 santime tam açıklığım oldu hiç bağırmadım. Öncesindede 21 saat sancı çektim ilaçla başlatılmıştı doğumum. Sonra büyük abdest geldi sanıp ayağa kalktığımda kendiliğinden geldi ıkınma , tam açıklık olduğu için.
hemen doğumhaneye girdim ve sadece iki kez ıkındım doğdu. Süreç boyunca asla bağırmadım, çıplık atmadım hep sessizce nefesimi elime üfledim. Tıplam 25 saat sürdü doğumum. Sonrasında bebeği emzirmek , onunla ilgilenmek derken doğum yaptığım günde hiç uyumadım. Yeni doğum yapmış halimle hiç yorgunluğum yoktu. Sancıları çok sakin karşıladım çünkü. Kıvranarak of puf yaparak doğmuyor cidden. Sürekli dern nefes bol dua ☺️