Tugce1450 1.sorunun cevabini tam net bilmiyorum ama hicbir belirti olmadan da o haftalarda birden doğuran oluyor ama genellikle kontrollerini aksatmayan hamilelerin oyle riskleri varsa cikiyor. Mesela ben 28.haftadan 34.haftaya kadar erken dogum riski olustugundan takviye ilac ve igne kullandim doktorum birak dedi oyle biraktim. ( Sebebi aniden rahim agzi kisalmasiydi)
2.sorunuz ise bebekler ille 40 haftayi dolduracaktir diye bir sey yok 37.haftadan itibaren olan her dogum normal ve miyadinda gerceklesmis dogum olarak gecer yani erken dogum sayilmaz o yuzden eger ki bebekte akciger gelisimi ile ilgili ya da baska bir problem olmadigi surece kuveze girmezler