İlkinde açıldıysa diğerlerinde de çok yüksek ihtimalle açılacaktır. 13. Hafta daha çok küçük oldugundan henüz açılmamış olabilir, benek büyüdükçe risk artıyor. Ben de geçen sene 22. Haftada erken doğum yaptım şimdi 29 haftalık hamileyim. 12. Haftadan itibaren her hafta kontrole gittim ve her hafta rahim ağzı ölçümü yapıldı. 18. Haftada 4 cm olan rahim ağzı uzunluğu sadece 1hafta sonra 19mm’ye yani yarı yarıya düşmüştü. Ve ertesi gün serklaj oldum. 10 haftadır istirahat halinde yaşıyorum , çok şükür şimdilik her şey yolunda. Ama bebek büyüdükçe hala baskı yapma riski var . Şimdi de 15 günde bir ölçüm yapılıyor. Böyle bir yöntem uygulayabilirsiniz sıkı takip çok önemli, rahim ağzı çok ani kısalıp açılabiliyor. Bu süreçte enfeksiyon olmamasına çok dikkat edin. Bol su ve beslenme bu aşamada önemli. Ben günde 2-3 litre su içiyorum. Paketli ve aşırı şekerli meyve dahil bi şey yemiyorum. Sarımsak ve soğan tüketimimi 2 katına çıkardım v.b..