Merhaba hepinize :)
çok uzun yazmışım şimdiden söylemesi 🙃
hamileyken hele ki son zamanlarım yaklaştıkça her fırsat bulduğumda buraya girer doğum hikayelerini okurdum. Biraz geç olsa da şimdi girip bizim hikayemizi yazmaya karar verdim.
Bebeğim 17 ağustosta planlı bir sezeryandı. Çünkü annemin de olduğu gibi benim de çatı muhayenesinde anlaşıldı ki çatım dar ve bebişimizin kilo bakımından maşallahı var 😅 doktorum normal doğumu destekleyen bir doktordu ama napalım benim ve bebişimin vücudu normal doğumu desteklemedi 😂 Neyse 15 Ağustos ta doktorum 40 hafta 17 sinde doluyor alalım mı dedi dedim tamam alalım. İnsan nasıl heyecanlanıyor anlatamam artık o hamilelik süreci bitiyor ve yepyeni bir hayat başlıyor bizim için. Artık konuşacağımız tek konu bebiş olacak, yaptığımız her şey onun için olacak, hayatımızın merkezine yeni biri geliyor 🥰☺️
daha önceden hazırlıklarımı yapmıştım tabi ama yine de son kontroller yapıldı ve 17 agustosta sezeryana girdim. Sezeryandan hiç korkmayın yani ameliyat kısmı baya eğlenceli geçiyor çünkü hiç birşey hissetmiyorsunuz. Hatta bebişi cıkarmaları 10 dakikalarını aldı. Allahım o ne tatlı şey o küçücük bebişi senin yanağına getirdikleri an ne güzel ne mutlu bir an 😍 Hakikatten bebeğin kilosu baya iyiymiş 3920 doğdu 😱😂 bebiş çıktıktan sonra benim dikişlerimin tamamlanması da belki 20 dk sürdü ve sezeryan serüvenimiz bitttiiiii 😇 sonra zorlu bir süreç başladı başımıza neler geldi neler😔 beni hastane odasına aldıklarında bebiş çoktan odaya alınmış annanesi ve babasıyla buluşmuştu. Ebeler geldi göğsümü sıktılar ucunda yağ gibi birşey toplanınca dediler tamam senin sütün geliyor emzir👌 Hemen başladım emzirmeye ama spiralin etkisi geçtikçe acı duymaya başladım karnımda, dayanmaya çalıştım baya bir süre ama sonra dedim tamam bana ağrı kesici verin. Bunu dediğimde açıdan ayaklarımı kıpırdatmadan duramaz durumdaydım. Bir 10 dk sonra hemşire geldi serumun içine ağrı kesici iğne sıktı gitti ama ne mümkün benim ağrım geçmiyor katiyen yarım saat sonra kontrole gelen hemşireye dedim benim ağrım geçmedi ben sana ağrı kesici yapmadım ki demesin mi 🤐😒😒 hemen ağrı kesici vurdular da biraz hafifledi ağrım ama o arada çektiğimi ben bilirim 🤭
bu arada ben tabi ara ara emiziriyorum bebişde gayet mutlu emiyor uyuyor ☺️ Bu arada 2 3 kez tükürüğünü genzine kaçırdı ilk gün, koştura koştura ebelere götürdüler bebişimi aklım çıkıyor odadan cıkamadığım hatta yataktan kalkamadığım için 😔 Diğer gün sabah topuk kanı almak için bebişi götürdüler o arada kan şekerine bakmışlar. Bebeğin kan şekeri 55 🤨 dediler acıktı herhalde hadi emzir. Emzirdim bir saat sonra dedim bir daha bakalım mı şekerine çünkü içim hiç rahat değildi burada bir sürü hikaye okumuştum ilk gün sütü gelmeyen anneleri sezeryan ile süt gelmesinin daha zor olduğunu falan. Şekere bir daha baktılar 40 !!😢 meğersem sütüm gelmiyormuş Hemen elektrikli pompa ile sağdık hakikaten yok gelmiyor süt falan 😖 bebişi bir gün boyunca aç bırakmışız 😤 hemen mama verdiler hipp in combiotic kullanıldı. Ah bebeğim sanıyorum işk defa doydu çocuğum. O kadar canım sıkıldı ki anlatamam bu arada hastaneden cıkmamız için benim gaz cıkarmam bekleniyor ki çıkaramıyorum olmuyor yani tam olarak hiç bir işe yaramıyorum. Ne çocuğumu doyurabiliyorum, ne sıkıntısı olduğunda yanına koşabiliyorum ne de afedersiniz bir osurup taburcu olabiliyorum 😕 başladım ağlamaya 😭 Neyse deli gibi açıma rağmen merdiven inip cıkıyorum koridorda yürüyorum sırf azıcık da olsa gaz çıkarabilmek için. 2. Gün saat 21.00 oldu artık dedim tamam lavman mı yapıyorsunuz napıyorsunuz yapın ben bir gece daha burada kalmayacağım 😩 Lavman yapıldı hastaneden çıktık. Şimdi düşünüyorum da gündüzden gaz çıkardım deyip direkt eve gecebilirmişim aklınızda olsun çok büyük ihtimalle elbet bir gün gaz cıkaracaksınız o yüzden hiç hastane ortamını Daha da yaşayıp kendinizi strese sokmanıza gerek yok. Ki ben ilk gazımı 3 gün sonra çıkarttım 😂 eğer hastanede yatsaydım psikolojim ne durumda olurdu bilmiyorum 🤷🏻♀️
Bu arada ben durmadan sağma yapıyorum ki sütün artsın ancak yine 3 gün sonra 10 ml gibi bir miktarda sütüm gelmeye başladı ama bizim bebişe yeterli değil tabi mama takviyeli gidiyoruz el mahkum. Ki hala daha öyle bir türlü güzelce artmadı sütüm😒 yani arttı tabi ama bizim toraman bebişe yetmiyor 😂
eve geldikten sonra bir hengame başlıyor ki sormayın sürekli aklınız bebişte sürekli gözünüz onun üzerinde. Ama bizim bir de üzerine gaz sancılarmız eklenince aklımız fikrimiz onda oluyor. Şimdi bebeğim kolik dedikleri türden bir gün iyi bir gün çok kötü sürekli gaz sancımız var ve baya zorlu geçiyor denemediğimiz gaz ilacı, bagırsak düzenleyici kalmadı. Ama 1.5 ayın sonunda sanırım doğru ilaçları bulduk. Şöyle ki her bebeğe her ilaç etki etmiyor o yüzden bize iyi gelen size gelmeyebilir ama yine de söyleyeyim aklınızda olsun biz metsil ve maflor plus damla kullanıyoruz şu aralar faydasını gördük🙃 kocaman adam gibi osurmaya başladık teyzeleri 😂
genel olarak 17 agustosta başlayan hikayemiz böyle 🥰 zorluklarıyla bile olsa suan da iyiki yapmışız diyorum. Merak etmeyin her acı geçiyor her kötü şey unutuluyor artık sizin yüzünüzü tanımaya başlayıp sizi gözleriyle takip ettiğini bile görünce insan mutluluktan ölüyor 🥰😍😅
Gelelim tavsiyelerime
öncelikle kesinkes depend alın ben sezeryan sonrasında 3 paket kullandım. Sadece Kanama için değil yataktan kalkmakta zorlandığımda altıma kaçırınca da cıkarttım attım yenisini taktım pek rahat oldu.
sütünüzü arttırmak için durmadan sağma yapın. Bebişi emzirin daha sonra bi yarım saat bir saat sonra bir daha pompa yapın.
Eğer gazlı bir bebeğin varsa bizim gibi kullandığınız mama çok önemli hipp combiotic bizde çok sıkıntı yarattı sonradan mamayı değiştirince anladık. Şimdi aptamil prosyneo kullanıyoruz nispeten daha rahatız.
Mochi sağma aparatından alabilirsiniz bir tarafta bebek emerken diğer göğüse takıp kullanılıyor. Eller serbest olduğu için çok kullanışlı. Arastırın
Ben gümüş kapak kullanmıştım çok methini duyup ama ben de çatlak olmasını engellemedi. Daha sonra Philips avent kapaklardan aldım hava aldıkları için daha çok işime yaradı acıkacası.
birde meme ucu çatlakları için tek tavsiyem kantaron yağı ama mümkünse ev yapımı. Lanolinli kremler mi kullanmadım Hindistan cevizi yagları mı neler neler. Ama kantaron yağını suan tek geçerim
Morelinizi elinizde olmayan şeyler için bozmayın diyeceğim ama illaki bozulacak ama cevrenizdekilerin sizinle ilgilenmesi çok önemli en az bir anne şart 😂 ister kayınvalide ister kendi anneniz 🥰
birde benim bebiş yaz bebeği olduğu için ben yenidoğan kolsuz zıbınlardan almıştım hiç almayın çünkü bebiş Yenidoğan oldu için onlardan giydirilmiyor üşüyor, en aşağı yarım kollu kullandık.
aman ne uzun yazmışım yahu 🤪😂 aklıma gelmeyen sormak istediğiniz birşey olursa buyrun ☺️
Hepinizln bebişlerine uzun ömürler, kolay çıkan gazlar size de dolu dolu göğüsler diliyorum ☺️😍