fpkprensesim
Size ve Bebeğinize Asla Zarar Vermez !
Sonuç olarak gebelik sırasında elle, aletle ya da ultrasonla değerlendirme yapılması size ve bebeğinize zarar vermez. Düşük, kanama veya farklı bir risk oluşturmaz.
Neden mi?
Çünkü gebelik rahmin içerisindedir ve gebeliğin olduğu yer vajinal girişten itibaren yaklaşık 15 cm uzaklıktadır. Bu muayeneler ise tamamen rahmin dışarısında, sadece rahim ağzına kadar (en fazla 8-9 cm e kadar) olan bölgeleri ilgilendiren muayenelerdir. Gerektiği halde gebe iken bu tür muayeneleri olmaktan çekinmenize gerek yoktur. Hatta bazı durumlarda bu tür muayenelerin hasta isteği nedeniyle yapılmaması maalesef bazı hastalıkların atlanması(erken doğum gibi) risklerine neden olabilir. İçinizi ferhlatır sizi rahatlatır belki☺️