Nurhal iğnenin bebeğin kilosuyla ilgili bir etkisi yok, bebeğin en geç gelişen organı akciğerleri olduğu için olası bir erken doğumda akciğerlerin dış ortama daha kolay adapte olmasını sağlıyor. Aslında akciğerleri de yüzde yüz geliştirmiyor, sadece dışarıya daha kolay adapte olmasını sağlıyor eğer gelişme tamamlanmadıysa dışarıda küvozde ciğerler gelişmeye devam ediyor. İğne olduktan sonra yüzde yüz bir garantisi yok ama hiç olmamasından kesinlikle daha iyi. Çünkü bebeğin organlarındaki ufak bölgesel kanamaları da engelleyebiliyor. İğne olduktan sonra etkisi 2-4 hafta arası sürüyormuş eğer bu süre içerisinde doğum gerçekleşmezse ve hafta olarak bebek 34’ten önceki haftalardaysa iğneyi tekrarlıyorlar. Ancak iğne kortizon içerdiği için doğuma en yakın zamanda yapılıp çok fazla tekrarlanmaması en iyisi