Herkese Selam 🤗 insallah Allah evlat isteyen herkeze evlat nasip etsin, henüz dogurmamis annelere dogumlarinda kolaylik versin, „dua“ ile baslayalim (ilk düsündügümüz isim dua idi) insallah bir „ayet“ ile sonlandiralim bu hikayeyi…
Bu benim ikinci hamileligimdi ve ilk hamileligime göre daha bir nazli gecti (kiz oldugu icin herhalde ☺️) mide bulantilari, kusmalar ve halsizlik vs. Ilk gebeligime göre cok fazla yogundu..
17.09.2020 tam 40 haftamiz dolmustu. 11.09 ve 12.09 geceleri adet sancisi gibi agrilar bir süre beni yokladi, hemde düzenli olarak her saatte ve en az 3 sanci his edip her defasinda uyuyup ertesi sabaha sancisiz uyanmistim ve hic olmadigim kadar enerjiktim o günlerden sonra.. tam 17.09.2020 gecesi saat 3 gibi uyandim ve sabah saat 8 e kadar her saatte yine adet sancisi his ettim. Beni biraz heyecan sardi ve o gece cok iyi uyumadim. 40 haftamiz doldugu icin o gün randevum vardi, aksam saat 16 da. Tam saat 15:30 da artik her 10 dk his etmeye basladigim adet sancilari geldi. Sancilarin verdigi halsizlikten dolayi araba kullanmak istemedim. Esim beni birakti doktora. Doktorda, 8-9-10 dk araliklar ile sanci cikti.. sancilarin siddetti henüz 40-50 arasiydi. Doktor parmgimin ucu kadar acilma var dedi ve bu sekilde muayenem bitti, eve geldik. Ayni gün aksam yemeginden sonra 1-2 saat arasi (6 km) bir yürüyüs yaptik. Son defa acili birsey yemek istemistim ve o gün en sevdigim acili dönerden yemistim ☺️ ve bunu her yedigimde cok feci karin agrisi yapiyor.
18.09.2020: Gece sancilarim + döner sancisi beni benden aldi 😂 (henüz 17.09.2020) dogum sancim birden siddetlendi diye kalktik saat 23 gibi hastanenin yolunu tuttuk. Sancilarim her 3 dk bazen 5 dk bir geliyor ama siddetinin hastaneye gelmeden azaldigini his etmistim.. muayeneden sonra henüz 1cm bile acik olmadigini söyleyip gönderdiler.. hastaneden cikip eve gelmemiz derken saat 2:30 olmustu ve sancilara ragmen uyumaya calistim. Iyide uyudum aslinda. Sol tarafima yatip, uyandiran sancilari sag bacagimi kendime cekerek karsiladim ve sabah 8 e kadar o sekilde gözlerim kapali ve rahatlatici müzik dinleyerek devam ettim. Tabi arada wc ziyaretlerim oldu, malum aci döner bayagi bir aci verdi 🙊
Sabah kalktik annemde bu arada kücük ogluma bakmak icin bir gün evvel biz hastaneye yola cikmadan gelmisti.. annem oglumla ilgilendi banada bakti arada ve esimde isine evden devam etti. Sancilardan cok istahim olmadigi icin 6-7 tane hurma yedim ve yaklasik 1,5 litre su icerek saat 10-11 oldu. Midem cok bulaniyordu ve artik dayanamayip kustum. Sancilar kisa bir süreligine hafifledi, fakat sonrasinda kusmadan önceki sancilara göre dahada siddetlendi. Bu arada bir defa sicak suyda oturdum. Sonra bir kac sanciyi pilates topunda karsiladim. En güzel sekilde sancilari yürüyerek ve cömelerek karsilayabiliyordum. Ayrica yere bir minder koltugada bir yastik koyup sanci gectikten sonra oraya diz üstü cöküp basimi yastiga koyup dinleniyordum, gözlerimi kapatip uykusuzlugumu gideriyordum.. saat 12 den sonraki sancilar artik bel tarafina siddetli sekilde gecmeye baslamisti. dus yaptim ve sanci geldiginde cömeliyordum, bu sekilde dusu bitirip ciktim ve giyinirkende yine ayni sekilde sancilar geldiginde cömelerek giyinmeyide basardim 👊🏼 esim sacimi fönledi ve fönleme serüvenide ayni sekilde gecti ama artik belime masaj yapilsin ihtiyaci duyuyordum. Esim bir yandan fön yapiyor, ben geldi diyince fönü birakip masaj yapiyordu. Bende yataktan tutup kalcami saga sola gezdiriyordum, ara ara cok siddetli sanci oluyordu ve o anlarda cömeliyordum. Tekrar midem bulandi ve ilk kusmamdan sonra zar zor yediklerimi ve ictigim suyu yine kustum. Yine cok kisa bir süre sancilar hafifledi. Fakat aniden siddeti artti ve bu sekilde 1 saat daha gecirdim. Dinlenmek icin bir ara sol tarafa yattim ve sanci geldiginde esimin destegi ile kalkip yatkta cömelip esime belime masaj yaptiriyordum. Artik dayanamiyordum, hastaneye gitmeden aramam gerekiyordu. Sancim bitince hemen aradim, telefonu bayan hemen acti ve dedimki geliyorum, sancilar cok var. Ama lütfen gelirsem acilma az diye beni geri göndermeyin. Kadin dedi gel sesinden anladim ben geri göndermicez. Saat 14:40 gibi yola ciktik. Evde gelen sancimin gecmesini bekledim, fakat arabaya kadar bir sanci daha geldi ve yere cömeldim, arabadan tutup. Esimde sancim bitene kadar yine belime masaj yapti. Sanci bitince hemen arabaya bindim ve en zor kisim arabada karsiladigim sancilardi 😳delirmemek icin zor tuttum kendimi. Her sanci geldiginde arabanin kapisini acip kendimi yere cömelirken hayal ederek idare ettim.. hastaneye ulastigimizda saat 15:20 gibiydi.
Hastane: Esime dogum yerine giris izni lazim oldugu icin, ön giristen o evragi almaya gidecekti. Fakat önce beni teslim etmek icin, benimle yukari cikti. Cikana kadar 3 sanci karsiladim ve her birinde yere cömeldim yoksa dayanamiyordum esimede masaj yaptiriyordum. Dogum haneye alinanakadarda kapida 2 sanci karsiladim yine ayni sekilde. Ebe kapiyi acti ve dogum hane dolu, siz basvuru yapmismiydiniz vs diye sordu, zar zor cevap verdim, gelmeden aradigimi telefondaki bayana geliyoruz yola cikip, onunda tamam gelin dedigini söyledim ve beni iceri aldi, esimde coronadan dolayi iceri girebilmek icin izin kagidini almaya gitti. Bu sirada bir sanci daha geldi ve yine yere cömelip ebeye lütfen belime masaj yapin dedim ve ebe arkamdan masaj yaparak yüzümden maskemi cikardi ve sordu, büyük tuvaletin varmis gibi veya ikinma hissin varmis gibi bir his varmi diye? O ana kadar yoktu ve hayir yok diye cevap verdim. Sanci gecincede beni muayene odasina aldi ve makinaya baglamak icin hazirlanmami söyledi. O an yine bir sanci geldi ve ben lütfen masaj yapin dedim ama ebe gitmisti bile. Tekrar geldiginde ise, lütfen yanimda durun masaj yapin dayanamiyorum dedim, ebe: isterdim inanin ama yalnizim ve bakmam gereken cok bayan var. Ayni odada perdenin arkasinda bir baska bayan makinaya bagli ve sancisi gelince inliyordu. Bende belime masaj yapilmadigindan beri inleye inleye karsiladim sancilari, tabi nefes alip vermeyede dikkat ediyordum. Ebe bana yataga yatmami ve biraz dayanmami söyledi. Cocugun kalp atislarina bakmam lazim dedi, cocugunu düsün ve dayan dedi. Doktoru aradim hemen gelecek dedi ve yanimdan ayrildi. Yatakta bir sanci geldi ve zor dayandim. Ikinci sanci geldiginde ise fark ettim ki ikinma hissi geldi 😳 ve istemsiz ikindim, biraz idrarda kacirdigimi fark ettim. Bu sancilari yasarken ctg de cikan sancilarima bakiyordum, sancim gectiginde en az 89 a düsmüstü ve en yüksek sancim 120 civariydi. Doktor tam ikinma sancim gectigi an geldi ve dedi asagidan muayene yapacam. Ebe ise ayni odadaki kadina bakti, inliyordu ve dediki sende hic sanci yok ki neye inliyorsun… alt kismimi cikarirken doktora altima kacirdigimi ve ikinma hissimin oldugunu söyledim. Dedi ki sorun degil simdi bakacam. Ve bakti 9 cm aciklik var, ebe tam oradan geciyordu ve dedi ki hemen dogum odasi ayarlayin. Apar topar beni kaldirdilar, o an sancim yoktu ve yürümeye basladim esyalarimi aldilar ben ise sok halinde esim gelebilirmi onu araya bilirmiyim dedim. Evet ara gelsin dediler. Telefonumu cikarttim cantadan ve tam esimi aradim oda acti benim sancim geldi. Konusamadim nefes aldim verdim. Sanci bitincede cabuk gel vakit geldi dedim. Dogum odasina yürürken esim beni aramis tekrar, öndeki bayan sanirim iceri almak istemedigi icin. Fakat ben tekrar aradigimda arkamdan gelmisti. Odaya girdigimiz gibi hemen pantalonumu cikarttik ve sanci geldi. Ben yataga ciktim üstümdeki kiyafeti cikarttim (cok terlemistim) ve cömelip ikinmaya basladim. Ebe hemen asayiga cömeldi arkama, doktorda önümdeydi elini tuttum doktorun, esimede masaj yap diyordum. Sonra doktor hemen kalp atislarini dinlemek icin kablosuz ctg karnima tuttu önümde durup, ayni zamanda sancilari takip ettiler, sanci gelince ikin dediler. Ikindim, ikindim ve ikindim. Iniyordu his ediyordum. Kafasi yaklasti onuda his ettim bunlari his ederken yanmada his ediyordum sol alt tarafimda ve yanma hissi ikinmami engelledi (icerden yirtilmanin hissi idi o yanma). Sanirim 2. sancinin ikinmasiyla kafasi asagida durdu ve sonra geri iceri kaydi bunlarin hepsini his ediyorum. En son 3. sanci geldiginde ikindim ve kafasi cikti. 4. sanciyi bekledik oda geldi ve ikindim vücududa cikti, düstü yataga. O düsüsle beraber suyuda patladi, bosaldi yataga ve yere, sesini duydum bosalan suyun. Ben önce bir öne egildim ve herseyin biranda bitmesinin sokundan nefes alip vererek duygulandim, sonra döndüm baktim yatakta yatiyor bebek. Yan tarafa cevirip belini sivazliyorlardi agzindan su cikiyordu öksürüyordu sanki. Dogumu yaptiran ebe, yardimci ebeden makas istedi, oda hemen verdi. Kordonu kesti ve bebegi havluya sarip hemen doktora götürdüler. bende cömelmis pozisyonda aglayarak izledim herseyi. Ebe ise hic birsey yok hersey iyi sadece tedbir amacli doktorun bakmasini istiyoruz, nefessiz kaldimi diye bizi sakinlestirdi. Bu arada ben o kismini görmedim, kocam arkamdaydi ve gördü. Kordon bir kez boynuna dolanmis sekilde dogdu. Dogar dogmaz ebe hemen boynundaki kordonu acmis ve ben dönüp baktigimda o kismini kacirmistim. Bu arada biz doguma kadar cinsiyetini ögrenmek istememistik, kordon dolanmasi nedeni ile esimde bende hic bakmadik ve sormadikta. Zaten saniyeler icinde bebegi alip götürdüler. Ebe bize herseyin iyi oldugunu söylediginde ve birazdan yanimiza gelecegini söylediginde ise isminin ne olacaginida sordu. Bizde henüz cinsiyeti bilmedigimizi söyledik. Sonra ebe ve doktor birbirine bakip bizde bakmadik diye güldüler. Doktor ise bebekle geri döndü ve sorduklarinda kiz oldugunu söyledi… cok sevindik ☺️ kalp atislarini ve sanirim oksijeni takip eden bir cihaz takmislardi. Esimin kucagina verdiler ve ikimizde duygulandik. Ben bu arada yataga yatmistim ve plasentayi ikindirarak cikardilar (ikinma his veya sanci hic birsey yoktu) Baktilar heryeri tammi diye. Kizim dirseyi yüz hizasinda dogdugu icin (ebe bu sekilde dogan bebeklerin cok nadir oldugunu söyledi) az birsey icerden siyirmis (yanmayi his ettigim yer) O bölgeye dikis yaptilar cünkü yara acikti ve kaniyordu. Distan ise hic yirtilma olmadi.
Son: hastaneye 15:20 gibi ulastik. En son esimi aradigimda saat 15:31 di o sirada dogum odasina yürüyorduk ve 15:44 de dogum bitmisti. Kizimiz aramiza hayatimiza katildi cok sükür. Allah bekleyen herkeze kolay dogumlar ve saglikli hayirli evlatlar nasip etsin 🙏🏼🙏🏼🙏🏼
Bakara 117. (O), göklerin ve yerin eşsiz yaratıcısıdır. Bir şeyi dilediğinde ona sadece “Ol!” der, o da hemen oluverir.
En son begendigimiz „Ayet“ ismi oldu kizimizin ❤️💚