Merhaba kızlar, baya geç bir doğum olduğu için özellikle son günlerde ben de burda sürekli doğum hikayesi okuyorum. O yüzden ben de yazayım belki birilerinin içini rahatlatırım dedim.
Benim ikinci hamileliğimdi. İlk kızımı baya zor doğurmuştum. 41w3de suni sancıyla doğurmuştum onu 26 saat serumla gezmiştim son aşama kolay olmuştu sadece. Onda da korktuğum ve serumu yavaş verdikleri için süreç yavaş ilerlemişti.
Neyse gelelim şimdi oğlumu nasıl doğurduğuma😍 baştan beri büyük olduğunu bildiğim oğlumu erken doğurmayı umduğum için 37den beri hep doğurmayı bekledim, burda sürekli doğum hikayesi okuyordum.. doktorum da rahattı baya, her kontrolde bana suyunun ve bebeğin durumunun iyi olduğunu normal doğum müsait olduğumu söyleyip geri gönderiyordu. 38.haftada sancı çıkmaya başlamıştı, bir defa çatı muanesi yaptı başka da yapmadı. Şancı hep çıkıyordu doktor da hep bana her şey normal bekleyeceğiz diyordu. Suni sancı kendi sancından daha acı verici olacak o yüzden bekleyelim dedi. 26 eylüle randevum vardı, o gün suni sancı için gün verecekti artık 42ye doğru gittiğimiz için.. son bir aydır her gün yürüyüş yapıyordum. Cuma günü de eşimle pazara gidip alışveriş yaptık, yürüyüşümü de o şekilde aradan çıkardım. Akşam da ertesi günü randevum olduğu için duş aldım, hazırlandım baktım ağrım biraz arttı saçımla uğraşamamak için kardeşime saçımı ördürdüm. Hemen her akşam ağrılarım olduğu için çok önemsemedim. 12 gibi yattım uyudum. Arada ağrı geliyordu ama umursamıyordum. 2 gibi kalktım tuvalete gittim baktım ağrı normal değil ve düzenli. Tam 5 dk da bir geliyordu. Saat 3 gibi eşimi uyandırdım, kalk gidiyoruz. Evden 3.20 gibi çıktık. 4e doğru nstye girdim baya çıkıyordu sancı. Açıklama baktı 5cm. Çok sevindim, motivasyonum tavandı😀 bu işi yapacam dedim. Gece olduğu için kimsenin haberi yoktu. Kızıma da kardeşim bakıyordu evde bir onun haberi vardı. Ben hiç yatmadım sonra, sancım artıyordu sürekli. Bir saate ebe tekrar baktı 6 7 cm dedi. Sancı da artmıştı. Ben de gezip çömelip nefes alıp sancıların üstesinden geldim. Video falan çektik eşimle. Midem bulanıyordu arada, bu benim doğurmak üzere olduğumu gösteriyordu. 6ya doğru tuvalete girdim baktım nişanım geldi ve midem bulanıyordu. Ebeyi çağırdık. Muane etti 9 cm olmuş dedi. Nst bağladı başladılar odada hazırlığa, ortam kalabalık olunca ve aletler ıvır zıvır hazırlanınca ben duygulandım gözümden yaşlar geldi😍 az kalmıştı biliyordum. Doktorum geldi baktı ıkınma yok gitti karşı odaya uyumaya😀 derken benim ıkınma hissim başladı. Ayy o son dklar çok fenaydı. Anlatılmaz yaşanır. Kızımda daha kolaydı. Şunu da belirteyim ben hiç bağırma taraftarı biri değilim. Bağırmadım da hiç. Nefesimi kontrol etmeye çalışıyordum sürekli. O kafayı çıkarana kadar nefesim kesilecek sandım çok yorucu oldu. Acı veriyordu. Ama o doğduğu an o ılıklık.. Anlatılmaz yaşanır.. Çok güzel. Kucağıma verdiler ama yorulmuş baya nefesi hızlı alıyormuş o yüzden makineye bağladılar. 26 eylül 6.26da doğdu oğlum. Biraz sıyrık var dedi doktorum dikiş attı. Sanırım 3 4 dikişim var. Dikiş benim sıkıntım ama hiçbirinin önemi kalmıyor. Ben hemen ayağa kalktım. Evden çıkıp doğurmam 3 saatlik bir süreçti. Çok şükür kendi sancımla doğurdum. Suni sancı ve sezeryan ihtimali hep korkuttu beni. Aslında suni sancıdan çok sezeryan korkum var. Suni sancı geçici acı bir defa başardım onu da, doğumdan sonra hiçbir acın kalmıyor. Sezeryan zorunlu olmadığı sürece tercih etmezdim. Ameliyat korkum var. 4kilo 70gr doğdu oğlum. Boyu da 51cm. Doğumda zorlandığı için 2 saat falan makineye bağladılar nefesi düzenlendi. Sonra emzirdim. O gün 16.00da taburcu olduk. Çocuk doktoru geç gelmeseydi işlemler uzamasa sabah da çıkardık. Şimdi 4 günlük oğlum, karşımda uyuyor😍 içim kıpır kıpır..
İlâve tavsiye olarak doğum kafamıza çok takıyoruz ama sonrasını da düşünün. Emzirme konusunu ciddiye alın, araştırın. Ben kızımı emziremedim. 18ay sağıp verdim. O benim kanayan yaramdı. Hamile olunca bıraktım sağıp vermeyi. O süreçte çok araştırdım ama kızım çok inatçı emmedi asla. Biberon kesinlikle vermeyin. Şimdi oğlumu ilk günden beri emziriyorum, çok güzel bir duyguymuş. Çok şükür 🙏
Onun dışında son günlerde yürüyün, egzersiz yapın, ilişki de işe yarıyor sanırım😉 ve duş alın ılık sıcak, ben parina masajı da deniyordum duş alırken. Faydası oldu mu bilmiyorum ama benim yaptığım bunlar. Hurma bitki çayı vs hiç denemedim.
Okuduğunuz için teşekkürler. Hepinize kolay doğumlar.. sağlıkla kucağınıza alırsınız inşallah hepiniz🙏🙏❤