Önceliklee tüm anne adaylarına ve annelere merhaba 🌺🐣
Çarşamba günü 30 eylüle verilmiş sezeryan tarihim vardı ve günlerdir bunun için evde ağlıyordum. Belki bazılarınız kızacak ama ben sezeryanı izlemiştim ve aşırı korkuyodum. Gelelim hikayeme , doktorum 32 haftadan beri beni normale hazırladı , hatta sen çok rahat doğurursun tek ıkınmada falan gibi gazlıyordu çatı muayenemde de ooho çok rahat normal dedi . Bende pilates, yürüyüş, squat , ilişki, hurma, meryemana otu, dua aklınıza gelebilcek herşeyi yapıyordum normal doğum için fakat 38+5 haftada bebeğin 3800 kg oldugunu, kanala girmediğini, başının da sola doğru yatık olduğunu (çapraz yatıyormuş) , nst de sancım olmadığını söyleyerek 40+2 den sonra bekleyemem 30 eylül çarşamba gel sezeryan , bokunu yiyor beklersek falan dedi, ben beklemek istediğimi söyledim ki doktorumu aşırı seviyordum, bana evinde bekle evinde doğur o zaman diye espiri yaptı fakat hamile duygusallığı ve sezeryan korkusu ile o sözüne alınarak 39+6 günümde farklı bi doktora gittim korkarak kabul eder mi etmezmi derken kabul etti beni Pazartesi gel normal doğurturumda dedi suni sancıyla, bu sefer ordan çıktık 9 ay gittiğim adammı 1 kez gördüğüm adammı nazımı çeker diye kendimi yiyorum. Güvenemedimde orda da sezeryana alınırsam diye vazgeçtim. Kaderimle oynamayayım dedim neyse eve geldim cuma günüydü dua ettim ağladım, yürüyüş yaptım eve bi geldim nişanım gelmiş. Yine 9 ay gittiğim doktorumu aradım suyun gelmezse ve bebek hareket ediyorsa sabah gel dedi. Heyecandan zor uyudumm sabah duş aldım sonra tekrar nişanım geldi . Annem eşim ben çıktık 40+0 olmuştum 26 eylül. Doktorum 2 cm açılmam olduğunu söyledi ve doğumun başladı dedi. Yatışım yapıldı saat 9 da Nst de sancı yok , suni sancı verdiler, eşimin yardımı ile squat , yürüyüş ile 4 cm ulaştı sonra suyumu patlattılar gerçekten acı verici bi işlem en son 6-7 cm ulaştı yürürken problem yok nst için yatırdıklarında yatağı tekmeleyesim geliyodu . Dayanamadım epidüral istedim. Epidüral takılırken ve suyum patlatılırken tüm hastaneyi inletmişim 🙉😳 suyum çok olduğu için ebeler sürekli gelip parmakla suyumu boşaltıyordu epidüralden sonra biraz rahatladım tabi ama sancıları hissediyorum biraz geç kalınmış 4 cm den sonra takılması gerekiyomuş , ama keşke taktırmasaydım çünkü takılınca yürüyüş yapmanıza izin vermiyolar ve sadece bacaklarınız uyuşuyor sancı tamamen kesilmiyor hissediyorsunuz .. yatarak çekmek daha zor. Neyse ben artık saat 2 yi geçti dayanamıyorum artık diye bağırıyorum sancılar 2-3 dk da bire düştü
Bebek kanalda olmadığı için ebeler çenemi göğsüme yaslayarak sancı geldikçe ıkın dediler , yaptım ama dayanamıyorum diye bağırıyorum yapamıcam die çünkü yemek yok su yok dilim damağım dudağım kurudu gücüm kalmadı yoruldum ebeler de saçmalama 9 cm oldu şimdi doğumhaneye alıcaz iyi ve ilerledin dediler ve bi sonraki kontrolde 15,05 gibi doğumhaneye girdik . Mosmor oldum ıkınmaktan eşim öyle söylüyor korkmuş bana bişey oluyor diye 🙈🙉 ebeler üstten bastırdı 2 kez . 15.10 da 2. Sancım da doktor kesisiz oluyor hadi bebeğin saçını görüyorum hadi 1 kez daha ıkın dedi ben ıkınıp bağırıyorum doktor bırak tamam dedi sinirli bi sesle içimden dedim sezeryana alıyor kesin. Sonra doğum saati 15:10 yazın dedi kucağıma verdiler başladım ağlamaya 🤦🏼♀️🙈🙉🐣 tarifsiz bi duyguydu. Çıktıktan sonra çektiğiniz herşey bitiyor evet gerçekten 5 saat sancı çektim zorlu bi süreçti. Ama sonrası güzel. Sezeryanında sonrası zor . Bu sebeple allah herkese gönlündekini versin. Sadece doktor bebeğin kordonunu keserken kaba etimi kesti yanlışlıkla
O sebeple 3 dikişim var biraz yanıyor ama çekilmeyecek gibi değil. olacağı varmış 🤦🏼♀️
SİZE TAVSİYELERİM
33 haftalık olana kadar çalıştım , işyerim yürüyerek 40 dk mesafedeydi hergün yürüyerek gidip geldim.
Sürekli merdiven inip çıktım
squat yaptım
pilates topu ile pilates yaptım
bol bol hurma yedim
meryem ana otu aldım
bol bol ilişki
perine masajı ( ben pek beceremesemde en azından zeytin yagı sürdüm hep )
gümüş göğüs kapağı, göğüs ucu kremi, süt yapan çaylara 2 -3 hafta önceden başladım.
hergün 12 bin adım yürüdüm
kedi pozisyonunda eski usül elimde bezle yerleri sildim son 2 haftam da hergün.
dayanabilirseniz epidüral almayın çünkü hala belim ağırıyor 🙉
Çok tarifsiz bi duygu rabbim hepinize gönlünüzdekini versin🙏🌺
sormak istedikleriniz varsa sorabilirsiniz