Hamilelik sırasında ağızda ekşime duygusu ve acılık hissi tıpta disguzi (sürekli anormal tat alma duygusudur. Kötü, tuzlu, metalik, bozuk ya da bayat olarak tarif edilebilir.) olarak adlandırılır. Söz konusu durum gebelik döneminde anne adaylarında sıklıkla görülürken, ciddi sorunlara işaret etmez. Gebelikte ağız acılığının nedeni uzmanlar tarafından tam olarak tespit edilmemekle birlikte, hamilelik döneminde hormonlarda meydana gelen değişimin buna neden olabileceği söyleniyor.
Östrojen Hormonu ve Vitaminler Ağızda Ekşi ve Acı Tada Neden Olabilir
Gebelik döneminde vücuttaki östrojen hormonun üretiminde bir artışın söz konusu olduğu, bu hormonun anne adayının tat ve koku alımında yaşanan değişikliklerden sorumlu olduğu tahmin ediliyor. Bu dönemde alınan antibiyotikler ve doğum öncesinde kullanılan vitaminlerinin de gebelikte ağızda ekşi ve acı tadın hissedilmesine neden olabileceği düşünülüyor.