Abzekh yani 4 cmde yapılıyor diye biliyorum epidural. Acıyı azaltıyorsa yaptırmaya değer sonrası için, bunu deneyimleyemediğim için bişey diyemiyorum size de😞
benim gece 1de sancılarım başladı. 5 dkda 1 gelmeye başlayınca duş aldım kahvaltı yaptım saat 6da hastanedeydik ve 3 cm açıklığım vardı. Sonra hastanede bol bol yürü dedi doktor. Yürüyüş filan yaptık eşimle ama sancıların şiddeti azaldı, bu da açılmayı engelledi. Doktorum ilk doğum olduğu için suni takmak istemiyordu müdahalesiz doğurmamı istiyordu. Ama bebeğin kalp atışları 180e çıkınca bebek strese girdi diye suniyi taktılar mecbur saat 11 gibi. Sonra 1-2 saat sonra kontrole götürdüler açıklık için. 6-7 cm olmuş dediler hemen anestezi doktoru gelip epidural yaptı. İşte nutkum tutuldu aslında gerek yoktu o kadar açılma olmuş zaten.. pilates topunun üzerinde filan hareketlere geçtik sonra. Dairesel açılmaya yardımcı hareketler. En son yatakta nstye başladılar o an çok kötüydü sancıları kesinlikle yatarak karşılamayın. Mümkünse ayakta taksınlar bişey yapsınlar hareket şart..
büyük tuvaletim gelir gibi oldu sonra bi baskı hissettim saat 4e geliyordu, hemşire zaten bunu duymak istiyoruz biz dedi apar topar doğumhaneye alındım:) ıkınma süreci suniden yorulduğum için biraz uzun sürdü. 20 dakikada doğurabildim gücüm kalmamıştı😅
o kadar sancı acı, bebek doğduktan sonra gerçekten hiç bi acı kalmıyor. Resmen bi mucize allahın hikmeti💐 anlıcağınız gece 1de başladı sancılarım 6da hastaneye yatış, 16.05te de kucağıma bebeğimi alış 🐣