Bvzzz
20 günlük anneyim. Lütfen emzirmekten vazgeçmeyin. Damla damla geliyorsa devamı gelecektir. İlk süt çok koyu olduğundan az geliyor. Sağıp kaşıkla verin o süt çok önemli, sarılığı engelliyor. Ben 4 gün zorlandım, mama verdik ama zorla memeyi de verdim. Ben sağdım bebeği tuttum, kardeşimle annem kaşıkla içirdi.
Bebek ağlayınca benim gibi telaşa girmeyin, uyuyunca sakinleşiyorsunuz. Buzuki Orhan’ın albümü var YouTube’da bebeğinize onu dinletin.
Kimyon-rezene-anason çayı yapıp için, mümkünse evde kendiniz yapın. Bebeğinizin gazı olduğunda ona da bir iki çay kaşığı içirebilirsiniz.
Bebeğinizin ayaklarının altına, karnına masaj yapın sürekli, bacaklarını karnına çekme hareketi yaptırın, gazı olmasın.
Emerken öksürebilir, alnının ortasını yukarıya doğru gerdirin, dik tutun, telaşlanmayın.
Çok hıçkırıp hapşırıyorlar , bu da normalmiş.
Göbeği düşünce bol bol banyo yaptırın.
Bir süre sonra sürekli meme istiyorlar, yorulmayın, emzirdikçe sütünüz artar.
Burdaki hamilelerin canı çekmesin 🙏🏽 Ciğer yiyin üstüne kimyon atarak. Pekmez için, bol su için.
Kabızlık sorununuz olabilir. Doktorunuzdan duphalac isteyin. Çok iyi geliyor.
Humana Still Tee çay var, ondan için. Sütünüz artar.
Mama olarak dört gün Sma Optipro 1 verdim ama yine de doktorunuza danışın.
Göğüslerinizde süt çok birikebilir. Sıcak su ile masaj yapın, yağ ile ovun.
Son olarak ben bebek uyanmaya başlayınca hemen alıyorum, önce altını değiştiriyorum, kundaklıyorum sonra da emziriyorum. Emzirirken oturarak emzirmenizi tavsiye ederim. Emerken Buzuki Orhan Kolik müziği açıyorum, memede uyuyor.
20 günde bunları öğrendim. Soracağınız bir şey olursa çekinmeyin. Sevgi ile büyüsün bebeğiniz 🌸