Merhaba Arkadaşlar,
Tüm hamileliğim boyunca uykusuz gecelerime eşlik eden happmom ailesi iyi ki vardın…
Şimdi minik bir kuş yanımda pırpır uyuyor ve ben gözlerimi ondan alabilirsem dilim döndüğünce sıramı savacagım.
Pandemi nedeniyle hamileliğimin 3.ayı sonrası evden çalışmaya başladım, ilk trimester mide bulantıları ve kusmalar eşliğinde geçtiğinden zorluydu uzun gecelerde bol serum takviyesi eşliğinde atlattık neyse ki haftam biter bitmez bulantılarım bıçak gibi kesildi.
- Trimester söylenildiği gibi tam bir balayıydı benim için. Deniz kum güneş kamp hiç bir aktiviteden geri kalmadım, tabii kendimi de çok yormadan.
Son trimester ise gelip çattıgında balayı bitti tabii, çişim geldi cümlesi hayatımın sloganı olmuştu onu hiç söylemiyorum bile hepimiz biliyoruz zaten 😅
Mide yanması, uykusuz geceler, yorulmalar…
Derken 35.haftam da enseden gelen sert bir baş ağrım gün boyu devam etti işim stresli oldugu ve hep evde klima altında çalıştığımdan sebebini ona bagladım ama ilk kontrolumde doktoruma anlattım zaten tansiyonumu söylemeden ölmüş ve yüksek çıkmıştı hemen yatış yapıp tansiyon eve idrar takibi istedi.
Derken yüksek tansiyon ve küçük dozda gebelik zehirlenmesi teşhisi konuldu, hemen izne ayrıldım ve maksimum 37de dogum planlandı. Kontrollerim haftada 2ye çıkmıştı evde de sürekli tansiyon takibi yapar olmuştum. Bu arada bebek gelişimi yavaşladı suyum az çıkıyordu. Her şey güzel gidiyor derken bu olumsuzluklar yaşandı ama ben hep pozitif düşünüp iyiye güzele odaklanmaya çalıştım. Zaten bizim istegimizin dogum planlamamızım bir önemi yok bebek nasıl isterse dünyaya öyle geliyor önemli olan saglıkla gelmesi.
Neyse epey uzattım gibi. Son kontrolum perşembeyi dogumu da 21-08pazartesi sezaryen olarak belirledik ancak kontrolde bebegin durumu daha fazla tolere etmediğinden hemen almak istediğini iletti doktorum. Sonra o gün hemen ciger geliştirici yi yaptırdık ve ertesi güne dogumu planladık. Hemen hazırlıklarını sabah da saçımı makyajımı yaptım. Sezaryen için korkulacak hiç bir şey yok o kadar rahattı ki. Spinal uyuşturdular ve iğnesi en fazla serum takılır İl gibi kadar hissediliyor. Doguma başlandığını bile oglumun sesini duyana kadar anlamadım😅Sonra dünyanın en güzel en yumuşak yangını gözyaşlarımla ve ifade edilemeyecek kadar büyük bir sevgiyle öptüm, Rabbim dileyen herkese bu duyguyu tattırsın.
Notlarım da şöyle.. .
Depend yine hayat kurtardı kanama için ideal 4-5 tane yetti hastahane için. 3 de gecelik yetti arttı. (1i Fotograf içindi zaten 2 de yetermiş)
Korse olmasa evde belimi kıpırdatamazdım hayat kurtardı sıradan sıkı tutan bir korse iş görüyor.
Ertesi gün göğüs yaraları başlıyor, gögüs kremini bebegi emzirdikten hemen sonra sürüp kalkan takmayı unutmayın .
Elekktrikli gögüs pompası şartmış, hemen sonrasında gidip aldım bebek ilk günler az emiyor, memeler şişiyor falan eziyete donmesin.
Fotografçıyı corona nedeniyle istemedim ama ebeye rica edip telefonumu verdim misler gibi fotoğraflsr çekmiş tavsiyemdir😁