Merhaba Güzel Anneler ,
İkinci Kez bu duyguyu yaşamayı nasip etti Rabbim çok şükür 😌 İkinci hikayemiz henüz oluşmamışken , oğlumun doğum hikayesini paylaşmak istedim 🥰
Anaokul öğretmeniyim 32. Haftama kadar aktif çalıştım , çok şükür sabahları aç karnına vuran bulantılarımın dışında problemsiz bir hamilelik geçirdim ..Hatta o kadar rahat geçti ki 35 kg almıştım 🤭 32. Haftamda rapor ile doğum iznine ayrıldım ve ufaktan tatlı telaşlarımız başlamış bulundu 🥰 odası herşeyi tastamam hazırdı ve artık onu bekliyorduk 38 Haftamda cuma günü kontrole gittim ..Doktor; Bebeğin gelişimi gayet iyi , ortalama 3500 kg gözüküyor dedi..İstersen ve hafta sonu sancıların gelmezse gel Pazartesi doğumu başlatalım ,ilk doğumun olacak bebek daha irileşirse zor olabilir gibi saçma bir şekilde beni tedirgin etti 😒 Hafta sonu egzersizler yap bol bol , eşinle birlikte ol doğumu tetikler dedi (ki eşim asla kabul etmedi 😂 ) Neyse biz ufak bir şok ve kararsızlıkla eve geçtik ..Ben hersey kontrol altında olmasını seven cins biri olduğum için bı fikir aklıma yatmıştı ..”-Odamı kendim süslerim , ikramlıklar vs istediğim gibi yerli yerinde olur .Hazır olduğumda doğum başlatılır “ (sanki kuş doğurcam ) düşüncesi cazip geldi..Hafta sonu bol yürüyüşler yaptım , egzersizler , hurmalar , küvet doldurup yatmalar, ılık duşlar derken ..Pazartesi sabahı tasımı tarağımı toplayıp hastahaneye gittim .Sabah 5-7 tane hurma yemiştim..Hastahane de İlk lavman yaptılar.Odamı seçtim , düzenledim ,süsledim ve hazırım dedim .Açılmama bakınca doktorum sevindi güzel 2-3 cm açıklık oluşmuş dedi..Sonracığıma saat 09:00 gibi suni sancıyı vermeye başladılar öğlene kadar dayanılmayacak birşey değildi..Aslında “-aynı sancıya başkaları ortalığı kaldırıyor güzel gidiyorsun “ demişti doktorum.. Özelde doğum yaptım odam da banyo , plates topu vardı..Sancı vurdukça ya çömelerek karşılıyordum Yada belime ılık su tutarak..Öğleden sonra açlık , halsizlik oluşmaya başladı ufaktan ve suyum bir alet ile patlatıldı hiç acı vs hissetmedim ..ortalama saat 2-3 gibi artık dik duruşumu kaybettim .Ve bu sürecin biran önce bitmesini istedim ..Ikınma duygusunu hiç bilmiyordum ve nasıl birşey olduğunu duymamıştım.Kendimce ve aptalca “ Çok uyanık olduğum için(!) “ doğumu hızlandırmak adına oda da sancılarımı karşılama sırasında bir kaç defa güçlü ıkındım olacaksa olsun diye ..Neyse arada ebeler geliyor ve takip ediyorlar ..Ikınma sonrası gelen ebe bebeğin kafası kıvrıma dayandığı gibi birşey söyledi 🙄 Tabi ben yaptığım şeyi söylemiyorum .Meğersem kanal yolunda kıvrımlara göre pozisyon alarak ,kendince yavaş yavaş doğum İçin ilerleyen bebeği ıkınma ile bi kıvrım noktasına dayandırmışım 🤭 el ile müdahale yapıp düzeltiler..İnanın ki çatı muayeneleri hiç acımıyor ..Suni sancının yanında birşey değil..Ben öncesinde ailemi uyarmıştım hersey yolunda giderse ben istesemde sezeryan olmasın zorunlu olmadığı sürece demiştim .Ama akşam ne gücüm kaldı ne dermanım artık doğuramayacağıma inandım çocuk gelse bile gücüm yok diyorum sık sık anneme eşime , artık onlarda harap oldular ve doktordan olmuyorsa zorlamayalım sezeryan olsun demeye başladılar ..Doktor iyi gidiyor az kaldı sabredin diyip motive etmeye çalışıyor..Tabi bu sırada hastahane olduğumuzu duyan eş dost , akraba , Veli/öğrenci yığıldı koridora ortalama abartsız 40 kişi Gelen görünüyor ,arada bi bakıp çıkıyor falan, ama ben genelde annem ve eşimi istedim sadece yanımda …Akşam 20:00 gibi geldiğinde doktor , bu kalabalıkta olacak iş değil biraz da doğum haneye geçelim dedi..Ve gerçekten ne olduysa orda oldu 💕 Hemşire koluma girdi sancıları beraber karşıladık ortalama yarım saat sonra büyük tuvaletim geldi tuvalete gitmek istiyorum dediğim an doğum başladı diyip çatala aldılar ..1. Ikınmada dayanamayıp yarıda bıraktım..2. Ikınmam biraz daha uzun ve sesli oldu ama yine yarıda bıraktım.Ve o saate kadar bırakın bağırmamı, sesli ağlamamı bile duymayan eşim , dışarıya giden sesimin etkisiyle bildiğiniz ameliyat hane kapısını elleriyle açıp doğum haneyi bastı 😂 Doktorlar şok.Eşimi kapıda ve bembeyaz hatırlıyorum , noluyor ? Dedi sadece 😂 ”-Beyfendi ne yapıyorsunuz ?Doğum başladı çıkın ” diyerek yolladılar 😂3. Tam ve nefessiz ıkınmamda küçükbeyfendi teşrif etti 21:45 de Kameralara bir kaç poz verdikten sonra hazırlanıp babasıyla tanışmaya götürüldü 😏 Galiba doğum anında kesikte atmışlar ama hiç hissetmedim .Sonrasında dikişler için genel cerrah geldi ve damar yolumdan ilaç vererek beni uyuttu ..Dikimi öyle yaptı ..Ama o uyuma nasıl bir uyumadır..Çok iyi geldi o yorgunluğuma 🥰 16.05.2016 Yusuf Arnas dünyaya gözlerini açtı 💕 Ve şimdi tahmini 25 Martta 2021 de doğacak kardeşini bekliyoruz 😍 Şuan ki aklımla kendi sancım olmadan asssssslaaaaa gitmeyi düşünmüyorum 🤭
Bu hikayeden çıkartılacak ana dersler ;
- Detaylara takılmayın , benim gibi kontrollü olsun niyetiyle bile isteye suni sancı yemeyin 🤭 (zorunluluk olursa ayrı)
- Ikınma hissi gelmeden kendi başınıza ıkınmaya çalışmayın 😂 Büyük wc gelmesi ile aynı his bunu bilin 👍😂