Selam kızlar 🤗 forumda hep sessiz sakin takılan biriydim genelde doğumla ilgili bilgi almak için okurdum postları ve günü gelince pozitif bir doğum hikayem olsun bende yazayım edindiğim tecrübeyi insanlara aktarayım diye bekledim hep. Rabbime şükürler olsun bana da nasip etti doğum hikayemi yazmak😇 Öncelikle çok rahat bi hamilelik geçirdim 36. Haftama kadar çalıştım sürekli hareketli biriyimdir hamileliğimde de öyle oldum. 36. Haftadan sonra tabi haliyle biraz ağırlaştım hareketler daha çok kısıtlandı ama ben yinede hep normal doğum istediğim için ne kadar yorulsam da pes etmedim ve her gün yürüyüş suquat merdiven inip çıkma temizlik vs yaptım. Artık 40. Haftamı doldurmuştum ve muayene günüm geldi doktorum 2 gün sonrası için yatış verdi ve suni sancıyla doğumu başlatalım dedi. Doktoruma çok güveniyordum ve hiç itiraz etmeden tamam dedim ve o 2 gün içinde de bol bol squat yaptım 👍🏻 cuma sabahı saat 9 gibi doğum haneye girdim her zaman dualarımda cuma günü doğurmayı istemiştim şükürler olsun kabul oldu hayırlı bir günde doğum yapmak 🤲🏻 daha sonra ebe beni hazırladı ve açılmam varmı yokmu kontrol etmek için çatala çıktım bu arada sancı nişan su hiç bişey yoktu bende hepsini hastanede gerçekleştirdim. İlk kontrolde ebe 4 cm açıklığım olduğunu söyledi şimdi elimle bebeğin kafasını kanala yerleştiricem biraz canın yanacak dedi yandıda evet ama sonra tabi 6 cm oldu açıklığın deyince acıyı unuttum. Ardından lavman yapıldı sonra kaldırdı beni sancı odasına götürdü ve suni sancıyı verdi ben tabi yarım saat falan hiç bişey hissetmedim o ara tuvalete gittim bilmem kaç defa 😬tekrar geldi ebe şimdi sancıyı yükselteceğim dedi sonra sancılarım 10 dk içinde şiddetlendi ama tabi aynı adet sancısı gibiydi. Tabi o sıra ben odada hep yürüyorum asla yatmıyorum çünkü yatarak sancı çekmek daha zor. Bi yarım saat de öyle sancı çektim sonra suyumu patlattılar nst ye bağladılar suyumu patlattığında açıklığımın 9 cm ulaştığını söyledi ama ben tabi sancıdan kıvranıyorum 😬😁 nst de sancılar 150 yi buluyordu . Yaklaşık 1 saat yatarak sancı çektim. Hemşire gelip ıkınma hissin gelince bize haber ver dedi ve o an geldi çattı artık bebek geliyordu doğum haneye alındım yürüyerek ardından doktorum geldi doktor gelene kadar ebede bana ıkınma nefes alıp verme gibi şeylerden bahsediyordu ama ben pek nefes egzersizi çalışmadığım için nefesimi pek ayarlayamadım . Neyse işte 3 5 ıkınmayla bebeğim doğdu içimden çıktığı an öyle güzeldi ve değişiktiki ağlamak istedim şaşkınlığımdan onu da yapamadım. Saat 11:42, 2760 gram 49 cmle kızıma kavuşmuştum. Doktorum dikiş atacağı zaman hissettim ve bana genel anestezi uyguladılar son dk ama kendi isteğimle değil iğne yaptıkları halde acıyı hisseder gibi oldum. Neyse işte uyandığımda sancı odasındaydım kendime gelmek biraz zaman aldı hemşire kızımı getirdi emzirmek için ama ben daha kendime gelememiştim zor bela emzirdik😁 sonra işte odaya alındım 1 gece kaldık ve ertesi gün öğlen çıkışımızı yaptık. 11 Eylül saat 9 gibi başlayan doğum serüvenim 11:42 de son buldu çok şükür kolay bi doğum oldu ve ben bu kolaylığı sürekli hareketli olmama bağlıyorum kızlar eğer riskli bir gebeliğiniz yoksa ve doktorunuz sakınca görmüyorsa hamileliğinizin son 3 ayında yatmayın sürekli hareket edin emin olum karşılığını alacaksınız. Benden bi tavsiye daha sürekli nefes egzersizi çalışın gerçekten sancı çekerkende doğum anında da işinize çok yarayacak. Burundan al ağızdan ver aynen böyle 😁 neyse lafı fazla uzatmadan sona doğru gelelim Allah isteyen herkese nasip etsin inşallah sormak istediğiniz bişey olursa tecrübe ettiğim kadarıyla yanıtlarım pek detaylara girmek istemedim Allah’a emanet olun 🤗