Eebbrruu Arkadaşlar hamilelikte şekerin yükselmesi bebegin gözlerinin kör olmasına yol acabiliyormus bugün öğrendim. Bende de var gebelik şekeri 😑 eğer öyle bsey olsa ultrasonda belli olur mu acaba
1987gokce Eebbrruu Allah korusun canım kötü düşünme. Dahiliye doktoruna gözüktün mü diyetisyene vs. Diyetle kontrol altına alınabilir şeker yoksa insülin kullanırsın.
Arven Eebbrruu Kötü düşünmeyin evet şeker hastalığı gerçekten çok kötü burda bunun defalarca tartışması çıktı Yok şeker yükleme yaptırıyımmı yaptırmıyımmı diye işin ciddiyetinin farkında değiller hamilelik sırasında malesef görme problemi belli olmuyor bebek doğduktan sonra işitme görme kalça kemiği çıkıklığı için testler yapılıyor ama dediğim gibi bebek doğduktan sonra olan testler bunlar
1987gokce Eebbrruu bende devlette kan verdim ilk önce şeker yüklemesi için açlık 106 çıkmıştı seker yuklemesi yapmadilar. ozeldeki doktorum yüksek dedi ki özelde şeker yüklemesi yaptırdım 50lik glikoz sonucu 140 olması gerekirken 188 çıktı. Dahiliyeye gittim diyetisyene yönlendirdi beslenme programı verdi her hafta gidicem doğum yapana kadar. Tavsiyem başka doktora da gözük için rahat etmiyosa.
1987gokce Arven ne güzel yazmışsın canım. Magazin programlarına malzeme oldu bi kere. Iyi ki de yaptırmışım diyorum Allah korusun bebeğime bişey olsa onlar mı verecek hesabını.
1987gokce Eebbrruu evet ultrasonda belli olmaz doğduktan sonra muayene ediyorlar. Ama içini ferah tut çok yüksek çıksaydi Hemen yönlendirirdi doktorun.
1987gokce Eebbrruu dediğim gibi dahiliyeye randevu al kontrol altında olsun şekerin. Hemde sen yediklerine dikkat et bişey olmaz Allahın izniyle
1987gokce Eebbrruu yani hamur işi, makarna, pirinç, ekmek yerken porsiyonlarini azalt. Akşamları meyve yeme bol bol yoğurt, ayran, kefir tüket. Diyetisyen beslenme listeme bunları koydu.
Eebbrruu 1987gokce yoğurdu çok yiyorum tatlı yedikten snra üstüne yoğurt yiyorum mesela o dengeler mi
1987gokce Eebbrruu tatlı yememelisin canım meyve bile küçük porsiyon olarak yenilmeli. Bence sen doktora git seni daha iyi yönlendirir ben ne desem boş. Baştan aşağı yeme düzenini değiştirmen gerek bak bebeğinde 2 hafta önden gidiyomus.
1987gokce Eebbrruu hayatım doktorun her besin grubunu kilona yaşına ve hamilelik haftana göre düzenlemesi lazım. Destek al bence.
Gazel Eebbrruu Canım ben ilk gebeliğimde gebelik şekerim çok yüksekti erken Doğum yaptım 300 kere yakın yükselti Doğum yaptığımda düşünün çok şükür oğlum şimdi 11 yaşında çok sağlıklı ozamanda sıkı bir diyet yaptım şimdide 28 haftalık gebeyim yine şekerim var benimde gelişimi önde gidiyordu ama sıkı bir diyet başladık hem kilo almıyorum hemde bebeğim haftasıyla uyumlu artık tatlı kesinlikle yemiyorsunuz pirinç havuç yeşil biber beyaz ekmek bunlar yasak meyveninde tatlı olanları az yiyorsunuz ozmaan merak etmeyin birşey olmaz sizin 157 çıkmış benim yüklemeden sonra 1. Saat 224 gibi birşeydi