yamacalimoms yok canim yanlis anlamam. Evet 30.haftada basladi 2 hafta gerideydi, 34.haftada 3 hafta oldu gerilik. Ciger gelistirici yapildi duruma gore hareket edicez dediler. Her hafta kontrole gittim hatta uc dort gunde bir gittim. En son 36.haftada suyu azalmaya baslayinca doktor 37de gel azalma devam ederse acil sezaryen yapalim istersen dedi. Karari bize birakti bi hafta daha bekleyebiliriz ama riske atmis oluruz dedi. Biz de saglikli olsun da kuvozde kalmasi onemli degil dedik. 37+2de minnacik kizim dogdu ve cok saglikliydi onemli olan oydu bizim icin 🥰 cok sukur. Hic stres yapma, boyuna kilosuma hic takilma saglikli olsun diye dua et ve ona odaklan sadece. Tek sknti erken doganlarda sarilik riski daha yuksek oluyo, gelisimi anne karninda tamamlanmadigi icin uyuma modundan cikamiyolar. Olur da erken dogarsa ve sutun hemen gelmezse mama vermekten cekinme ama lutfen biberon degil siringayla damla damla ver. Sutun gelmez mi gelmiyo mu diye de stres yapma. Sicak suyla ovalamak, bol bol uyku, bool su icmek ve agzinin bos durmamasi onemli 🤭 kuru uzum incir ceviz tarzi seyler surekli atistir. Ilk dogdugunda 45 dk 1 saatte bir emzir onunla birlikte sen de uyu. Bu surecte yaninda yardimci biri olursa daha rahat olursun. Cunku senin ac kalmaman lazim bebekle birlikte uyuyup dinlenmen lazim.