H-123 32. Haftada 2300 du bebegimin kilosu.30.haftada vurdurdum.Vurdurmamin tek sebebi preamature yeni doğan bakım da görev yaptım 1 sene hemşire olarak, yaptıran annelerin bebekleri ciddi oranda daha az kuvozde kaldilar, mantık şöyle çalışıyor,sukfaktan denen bir enzim var ve bu anne karnında bebeğin ciğerlerini geliştirmeye yarıyor,daha kaba bir tabirle ciğerleri açıyor.bebegin dışarı da nefes alabilmesi için.Normal bir hamilelik sürecinde 37 38 39 haftalarda ciğer gelişimi tamamlanmis oluyor(istisnalar hariç,kimi bebekler 36 da doğup kuvoze gitmeyebilir,kimide 39 da ciğerleri gelişmez kuvoze girebilir).İğnenin amacı sulfaktan üretimini artırmak bebeğin cigerlerinin erken gelişmesini sağlamak ki bebek erken doğduğunda da yaşama sansi yüksek olsun.Risk ve yan etkilerinin olmasının sebebi kortizon var çok az miktarda fakat bu risk teşkil edebilecek derecede değil.Doktorunuza bu iğneyi danışın, devlet Hastanesi’nde ki çoğu kadın doğum doktoru böyle seylerle pek umursamıyor benim rahim ağzımi bile olcememisti,(hepsi için konuşmuyorum) riskli gebelik doktoruna bu konuyu danisirsaniz, sizin durumunuza göre yapıp yapmamayı uygun görebilir.Yalnizca bazı anneler bu iğneyi bilmedikleri için doktorlara sormuyorlar bilginiz olsun diye yazıp hatırlatmak istedim,reçetesiz satılmıyor ve yapilmiyor bu arada