AysuMine canım ben tiroit hastasıyım haşimato deniliyor benim hastalığıma. Size kısaca tiroit (tsh) serüvenimi anlatayım.
Ben 2 yıl çocuk düşünmedim. çocuk düşünmeye başladıktan 8-9 ay sonra öğrendim tiroit hastası olduğumu. tsh değerinin 2,50 aşağısı olması gerekiyormuş çocuk düşünen annelerin. Normali 4 sınır evet ama öyle gerekiyormuş bana bunu kimse söylemedi. Sonra anti tpo değerime bakıldı normali 34 sınır iken benimki 300 küsürdü yani haşimato demek. Bu arada düşüp arada çıkarmış ama asla aşağı inmezmiş normale dönmezmiş. Artık DNA ma işlemiş.
Sonra endokrin doktoru bana ilaç başladı adı da euthyrox. hafif düşük doz da başladık ilaca. Hamile olduğunda her ay tsh değerlerine baktır dedi. Tiroit değerim 4 lerdeyken 2,50 lere sonra 1,50 lere düştü. Bu iyi bir şey panik yapmayın hiç bir zaman. Çözümü var sonra temmuzda hamile olduğumu öğrendim hemen değerlerime baktırdım 1,50 olan değer 2,50 lere çıkmış ilaç kullandığım halde Buda normal çünkü bebek bütün vitaminleri vs bizden sömürüyor ☺️ İlaç dozunu arttırdık. 1 lere düştü değerim ve her ay bakırcam bu değer önemli çünkü. Sizde 2 ayda bir baktırın hamile annelerim şikayetiniz olmasa bile ben önemli görüyorum ama yüksek çıktı diye telaşta yapmayın nasıl d vitamini b12 düşüyorsa hamilelikte tsh da yükseliyor bunu hapla vitaminlerle düzenleyebiliyoruz. He ilacın bebeğe zararı yok ben çok araştırdım merak etmeyin eğer verirlerse. Şuan 11 haftalık gebeyim ilaca devam ediyorum ve kesinlikle sabah kahvaltıdan önce aç karnına için tiroit ilaçlarınızı. Gece içmeyin aç karnına yada tok içmeyin zararlı. Babamda tiroit kanseriydi tiroidleri alındı oda bu ilacı kullanıyor aç karnına. Ama yüksek dozda tabi. Ailesinde tiroit şikayeti olan anneler mutlaka tsh değerlerine yılda bir durumuna göre 6 ayda bir baktırmalı diye düşünüyorum bu genetik bir hastalık muhakkak benim bebişlerimde de olacak tabi onlarda büyüdüğünde. Hepinizi sağlıklı hamileler diliyorum 🥰