Allah herkese saglikli doğumlar nasip etsin.3.sezeryanim olacağından önceden planlanmış tarih olan 4 eylül sabahı ankara sehir hastanesinin aciline gittim. Tabi sezeryan için kanlar önceden alınıyor sezerdan 2 gun oncede kovit testi yapiliyor(saniyeler suruyor aci yok sadece burun deliğine çubuk sokunca göz yaşarması oldu sadece.sonuc aynı gece cıktı)acilde dr ultrason muayenesi ve alttan muayene ediyor herne kadar sezeryan olsada.sonra yatışınız yapılıyor.dogum öncesi hazırlanma odasına alıyorlar. Odalar tek kişilik oldukça temiz.orada sadece bebek kıyafetlerini alıp size ameliyat önlüğü varis çorabı giydirip kıyafetlerinizi ayakkabınızi yakınınıza teslim ediyorlar.damar yolu açıp serum takıyor nst ye bağlıyorlar.ameliyat zamanının gelmesini bekliyorsunuz.sira geldiğinde ameliyathaneye geçiyorsunuz.anestezi uzmanı spinal yapıyoruz genelde demişti zaten belinizden hissedip hissetmediginizi zor anlayabileceginiz bi iğne ile ılac yapıyor.sobra bacaklarınız karıncalanmaya başlıyor.sizi yatırıp gözünüzün göreceği yere yeşil örtü kapatıp sonda takılıp vücudunuz batımına temizleniyor.sonra kisa bi süre sonra bebeğinizin sesini duyuyorsunuz.bebegi alıp ilk bakımlarını yapip size getiriyorlar.opmek koklamak serbest.😍ve asıl merak ettiginmdi benim ısrarlarıma rağmen taliplisi olduğum uzman girmedi ameliyatima.o gün kimin ameliyat tümüyse o giriyor dediler.neyse dedim olsun oda uzman.ama ameliyatı yapan dr un asistanlarıydı merak edene söylemiş olayım
Anestezi uygulaması olsun sezeryan esnasında olsun hic sıkıntı yaşanmadı yaklaşık 50 dk gibi bur sürede bebeğim doğmuş oldu.ben odadan çıkana kadar bebeğim temizlendi giydirildi ve birlikte uyanma odasına götürürüm.orada ilk emzirme yapıldı.ve karnıma kum torbası koyuldu.oradan yukarı odamıza cikarildik.odalar cok temiz ve konforlu.ancak kovitten dolayi refakatçi alınmıyor.ben sadece 1 bayan aliniyor diye beklerken hic alınmaması şok etkisi yarattı.sabah eşimle gelmiştik ona haber verildiği için oda yukarı odaya benim kıyafetlerini meyve sularını suyu falan getirmek için cikti.ayaklarimi hissedip ilk yürüme yaptirilana kadar eşime git demediler.ama sonra yasak diye çıkardılar.hemsireler ağrı kesici serum falan takıyorlar kalçadan ağrı kesici yapiyorlar falan ağrını hatırlatıyorlar..ilk yürüyüş en korktuğumu ama o konudada bekledigim kadar olmadi.hemsire ne ara kaldırdı ne ara yürütüp üstümü değiştirdi anlamadan başarmıştım.sonrasi survivor.kendi basının çaresine bakıyorsun.sutum bi damla var diye sürekli emzir artacak dediler ama ne fayda emzir emzir artmıyor.canim cikti yatak yüzü görmedim.koltukta oturup bebeğimi se koltuğa yatırmak kolayıma geldi.ikimiz ilk geceyi koltukta sürekli emme mücadelesi yaparak geçirdik.sabahina tarttiklarinda 250 gr kaybetmişti.bu durum anemi gersede dr yine başlamadı mamaya.kan aldılar bi sorun mu var diye bana emzir dediler.2 günde hala benimki açlıktan yırtınıyordu.simdiki aklim olsa mama alır gizliden verirdim söyleyeyim.bebegin topuk kanı hepatit aşısı servise cikinca yapıldı.isitme testi kalp muayenesi serviste yapıldı.odada bebek hic bir yere götürülmedi.ilk gece sabahı cocuk dr çocuğa kadin dogum uzmanları dikişlere bakmaya geldiler.dikisim diger sezeryanlarimdan daha büyük 3parmak falan.tum ısrarlarıma rağmen ilk gun çıkarmadılar.sezeryan doğumları 2 gun yatırıyorlarmış.iki gün refakatcisiz oldukça zor.ama eşiniz birsey getirme bahanesiyle çıkabiliyor sizin odanıza.bi sabah bi akşam yemek su falan getirmek için geldi edim 1 er saat falan kaldı ben o sırada tuvalete falan gidip biraz uzanabildim onun dışında habire oturmağa.olsun ilk defa devlet hastanesinde doğuran biri olarak şunu söyleyebilirim ameliyata uzman girmemesini sıkıntı etmiyorsanız ki yapanlar illaki deneyimlidir yeni birini yalnız bırakmazlar şehir hastanesi tecrübem iyiydi.tek olimsuzluk yaniniza birini almasalari ama pandemi süreci oldukça zor bu durumu anlayabiliyorum.zor olsada oyle böyle geçiyor yalnizlik.rabbim sağlıklarını versin.tum isteyenlerede tartışsın ınsallah.sanırım bütün ayrıntılarıyla yazdım merak edene .hayirli doğumlar