🍀Süt ve süt ürünleri (güncel hayatınızda inek sütü tüketiyorsanız yine inek sütü içebiliyorsunuz ve inek sütü ile mayalanmış yoğurt yiyorsanız ona devam edebiliyorsunuz )
🍀 Tavuk/et/ balık
🍀Mevsim sebzesi
🍀Mevsim meyvesi
🍀Ceviz/ fındık/ badem
🍀 Sıcak içecek olarak açık çay ve ıhlamur içebiliyoruz fakat son aylarda ıhlamur uygun değil kasılmaları tetikleme durumu olduğu için..
🍀 Hurma son aylarda tüketebiliyoruz.
🍀 ilk aylarda maydanoz/dereotu gibi ödem atıcı yiyeceklerden uzak duruyoruz. Yeşilçay gebelik boyunca ve sonrasında yerini rezene ve papatya çayına bırakıyor.
🍀 Abur cubur dediğimiz paketli gıdalar ve gazlı içecekler nadir durumlar harici (aşırı derecede tüketme isteği gibi) tüketilmemeli..
🍀 Bol bol su tüketilmeli.
🍀 Bakliyatlar kullanılmalı.
🍀 Salam,sosis,sucuk gibi işlenmiş gıdalar ve çiğ gıdalar kullanamıyoruz.
🍀 Hamur işleri,tatlılar,pirinç,makarna,kremalı soslar vb. nadir durumlar dışında kullanılmamalı ( kilo kontrolü için çünkü kilo kontrolü sadece doğum sonrası için değil gebelik sürecinde şeker,tansiyon,kolestrol gibi alanlarda sıkıntı çıkarıp doğumu ve bebeği etkileyebiliyor bu sebeple…)
🤷🏻♀️ Benim aklıma gelen, doktorumdan öğrenip uyguladıklarım bunlar şuan 39+4 ile doğumumu bekliyorum. Gebelik şekerim olmadı,kontrolsüz kilo alımım olmadı, tansiyon, şeker, kolestrol gibi sağlık sorunlarım olmadı çok şükür gayet güzel bir hamilelik geçirdim. Umarım siz benden daha da güzel bir dönem geçirir bebeğinizi sağlıkla kucağınıza alırsınız. Bu süreçte egzersiz yapmayı, yürüyüş yapmayı, kendinizi mental olarak dinlendirmeyi, kendinizle, cildinizle ilgilenmeyi ihmal etmeyin lütfen. Vücudunuz değiştikçe etkilenebilirsiniz ama şunu unutmayın ki müthiş bir mucize ile şereflendirildiniz ve temiz düşüncelerle başlanılan her şey temiz bitecektir. Her şey istediğiniz, inandığınız ve çabaladığınız gibi olur. Size siz yetersiniz her gün aynaya baktığınızda -Bana ben yeterim ben mutluysam bebeğim de mutlu ve her şey güzel- demeyi unutmayın çünkü vücudunuz hareketlerinizi kısıtlamaya başladığında kimse beni düşünmüyor algısına kapılıp duygu yoğunluğu yaşayabilirsiniz bunu ancak kendinize inanarak atlatabilirsiniz. Sizi önce siz düşünün ve bu süreçte her geçen gün 5 dakikada yapabildiğiniz işi son zamanlarda 15-20 dakikada yapacak olmanızı kabullenin ve keyifle süreci tamamlamak için dua edin ☺️ En güzel doğum sizin olsun 😇🥳