Busra228 Kızlar pco olduğumu öğrendim,fakat nasıl geçer ne yapmam gerekiyor öğrenmek istiyorum,kilo vermelisin kilon varsa dediler ama kilomda yok zayıfım,bunun dışında ne yapabilirim 😌😌 çocuğumuzun olmasına engel mi çok korkuyorum 😌
Ffc2224 Busra228 merhaba canım maalesef ne yaparsan yap gitmez pcos 🙈 bendede var hatta diğer kız kardeşimdede var büyük ihtimalle benim annemde varmıs hepimize gecmiş cünkü pcos anneden kıza gecermiş doğustan yani , kilo problemin yoksa korkma kendi kendinede olur ama bende mesela düzensizlik vardı diye ben tutturamıyordum doktora gittim ilaç verdiği ay hamile kaldım eğer hormonlarında ve kilonda problem yoksa hiç korkma nerdeyse 5 kişiden 3 ünde var
Behll_drl Busra228 merhabalar bende de çok enteresan şekilde 27 yaşımdan sonra ortaya çıkmıştı pko. Adet düzensizliğimle beraber öğrenmiştim. Öncelikle korkulacak bişey yok şöyle ki her kadın belli bir yumurta rezerviyle doğuyor bu anne karnında belirleniyor pkos olanlarda bu sayı fazla oluyor ‘poli’ zaten çok demek. Normalde her kadının ayda ortalama 4 5 yumurtası oluşup vücudun bunlardan bir kaç tanesini seçip çatlatmasıyla adet döngüsü oluşuyor. Pkos ise 10 15 yumurta birden oluşuyor, yumurta çok olduğu için vücut birini seçip çatlatamıyor ve adet gecikmesi gbi sorunlar yaşanıyor. Adet düzensizliğiniz varsa bebek düşünmediğiniz zamanlarda doktorunuzun da tavsiyesiyle doğum kontrol haplarıyla gayet rahat edersiniz. Bebek için ise kiloluların zayıflaması gerekiyor siz zayıfmışsınız ben de 52 kiloyla hamile kaldım bu çok büyük avantaj. İnsülin direnci gelişebiliyor onun için glisemik indeksi düşük yiyecekler tercih edip tatlıdan paketli gıdalardan uzak durmalısınız. Yine ovulasyon testleri çok işe yarıyor yumurtlama gününü tayin edebilmek için. Ben soğan kürü de denemiştim 3 yıl korunmuştum pko olmasına rağmen 2. ayımda hamile kaldım darısı size olsun inşallah😇
Aysn6767 Busra228 bu öyle birşey yapınca gececek bir durum değil. Kilo almamaya calısın sağlıklı beslenin düzenli spor yapın. Pko cocuk olmasına engel değildir ama gebe kalmayı geciktirir. Gebe kalma şansını yükseltmek icinde Ovülasyon takibi yapabilirsin yada dr kontrolünde yumurta takibiyle gebe kalabilirsin. Başka sorunlarda yoksa tabi
Msltms Busra228 canım bence hiç stres yapma eşinde test versin belki sorun ondadır bende zayıftım 1.5 sene olmadı ve kendimi bildim bileli hep düzensizdi adetim eşime varikosel tanısı kondu çok ileri derece değildi ilaçla denedik baktık hamile değilim sonra ameliyata karar verdik ameliyatta çok küçük bi operasyon zaten oldu 3 ay sonra hamile kaldım ☺️ Adetiminde düzensiz olmasına rağmen
Busra228 Ffc2224 çok dikkat ediyorum yediğim içtiğime,bende de adet düzensizliği var sürekli değişiyor,umarım benimde seninki gibi olur canımm ☺️
Ffc2224 Busra228 canım bende zayıftım diye acıkcası hiç dikkat etmiyordum yememe içmeme 😅🙈 inşallah canım allah sanada nasip etsin
Mom36 Ffc2224 canim.bende en az 40 günde bagzen 60 gunde bir oluyorum ama onceden boyle degildi evlendikten sonra oldu pkodan süpheleniyorum.dokyoro gittim bi kac kere hormon testi filn verdi bi sey yok dedi ama bir şey var hissediyorum. Birden bire cook tuylenmeye başladim ellerimde hic tuy yoktu ama artik ellerimdede cikti. Pko varsa bile doktorlar anlmamiş olabilirmi ?
Busra228 Behll_drl gerçekten çok güzel anlatmışsınız,banada moral oldu çok teşekkür ederim ☺️ İnşallah benimkide sizin gibi olur bende 23 yaşındayım ve yeni öğrendim çok garip bi durum gerçekten
Imfromlastnight Bende zayıftım. Bazen kilosuz insanlarda da oluyor.4 ay düzenli doğum kontrol hapı içtim sonra Doktorun yumurtlama takibi ile 2. Ay hamile kaldım. Bundan bir ay öncede kendime şekerli paketli gıda diyeti uygulamıştım.ne kadar etki etmiştir bilmiyorum.
Ffc2224 Mom36 canım ben sanmam anlamamıs olmalarını cünkü pcos hastasında normal birine göre cok fazla yumurta var bide ultrasonda direk cıkıyor beni altan muane etti bana dedi pcos var 2 doktorada gittim ikiside ilk muanede pcos oldugumu söyledi yani pcos varsa görmemeleri imkansız
Mom36 Ffc2224 ben hic alttan muayne olmadim. Ultrason ile bakildi bir sey yok dedi doktor hormin testi verdkm bir sey yok dedi ama neden 2 ayda bir adat gorürki insan hic bir sebep yokken.
Mom36 Ffc2224 en son 9 temmuzda hasta oldum. Birde bir ara yine 2 ay adet gormeyip 25 gün adet gordum. Bu boyle çook dert oluyor icime
Ffc2224 Mom36 alla alla acaba normal kist falan mı var ondan mı cünkü mutlaka söylerlerdi ben hem normal muane oldum hemde alttan ikisinde de direk dedi doktor pcos oldugumu , benimde 7,8 gün sürüyordu adetlerim bekle bekle korunduğum halde ha oldum ha olacam derken kaç defa test yaptım hep negatifdi
Busra228 Mom36 canım ben 3 yıl önce yine adet düzensizliği şikayetiyle gitmiştim,ultrasonla bakmıştı bişey yok demişti,bu sene gittim alttan baktılar ve direk pco dedi,pco da hep var olan bişeymiş bunu en başta da görmeleri gerekiyor diye düşünüyorum bence doktorunuzu değiştirin
Mom36 Ffc2224 insan çook stres oluyor bu durumda ya. Bide ben bekarken adetim duzenliydi 35. Gunde bi oluyordum ama çook agrim oluyordu gunde 3.4 tane agri kesici içip ayakta durabiliyordum. Acaba o agri kesiciler yuzündenmi diyorum. Ister istemez insan uzülup stres oluyor ya
Ffc2224 Mom36 canım bende de tam aksine hiç bir zaman agrım sancım olmadı hatta bi bakardım adet olmusum hatta gecince günleri hergün her dakika lavaboya giderdim acaba oldum mu önlem alayım falan , aynen valla belki stresten dolayıda olabilir birde hangi ildesin iyi bir doktora gitsen belki sana tanı koyar ben 2 uzmana gittim ikisde dedi pcos bitane prof gittim oda pcos görünümü dedi cünkü hormonların normal dedi ilaç verdi o ay hamile kaldım
Mom36 Ffc2224 ben istanbul esenyurttayim canim. Durumlati toplayalim biraz. Ustüne dusucem bu durumun daha iyi bir hastaneye gidip daha iyi doktollrlara gitmem lagzim.. burdaki hastanelere gittim ama bir sey yok diyorlar.
Ffc2224 Mom36 anladım canım inşallah yoktur sende pcos ama olsada gercekten problem değil ne hastalıklar var ve en cok gebelik elde edilen hastalarda pcos cünkü cok fazla yumurtası var hakkında hayırlısı olsun hersey için