Merhaba arkadaşlar
Hepimiz gebelikte ufak tefek olsa da sıkıntılar yaşıyoruz. Ama ilaç kullanma gibi bir lüksümüz de yok. O yüzden bir kaç sıkıntımıza çare olacak nacizane önerilerimi yazacağım. Umarım faydasını görürsünüz.
Hemoroid: Proctolog krem tavsiye edilir. Hemoroid şikayetiyle gittiğiniz ilk anda doktorunuz vereceği krem budur. Hamileler kullanır. Eğer ağrınız dayanılmaz boyutlardaysa bununla birlikte Anestol pomad kullanılabilir. Sarı kantaron yağı kullanan arkadaşlarımızda var ama ben şahsen denemedim.
Mide Bulantısı: Eğer bulabilirseniz Head Stick adlı bitkisel yağ içeren bir roll on var. Migren için satılıyor normalde ama bulantılar için bire ir. Eczanelerden temin edebilirsiniz. İçeriği nane yağı, lavanta yağı ve mentoldur. Burun çevrenize sürmeniz bulantınızı bastıracaktır. Şayet bulamazsanız aktardan alacağınız nane yağı da aynı işlevi görecektir.
Mide Yanması: Kabuğu soyulmuş bir salatalık ve kabuğu soyulmuş bir elma yerseniz mide yanmasınızı hafifletecektir.
Baş Ağrısı: Mide bulantısında bahsettiğim Head Stick roll onu baş ağrısı içinde kullanabilirsiniz. Alın, şakaklar ve ensenize uyguladığınızda rahatladığınızı göreceksiniz. Yine bulamazsanız nane yağı da aynı görevi görecektir.
Diş Ağrısı: Hamileliğinizin ilk 3 ayı ve son 3 ayı içinde hiç bir şekilde diş için cerrahi işlem yapılmaz. Eğer probleminiz varsa 2.trimester döneminde halletmeye çalışın. Ama eğer tedavi olamıyorsanız ve ağrınız şiddetliyse ağrıyan diş üzerine ezilmiş bir diş sarımsak koymak ağrınızı dindirecektir. Sarımsağın kokusu rahatsız ediyorsa yerine karanfil yağı da tercih edebilirsiniz. Ama yine de doktora görünmekte yarar var. Enfeksiyon varsa hamilelikte kullanılan antibiyotiklerden verebilir doktorunuz.
Eklem Ağrıları: Hamilelikte gayet olağandır. Doktorunuzla görüşmenizde magnezyum takviyesi talep edebilirsiniz.
Bunlar bizzat deneyimlediğim yöntemler hanımlar. Sizlerinde önerileri varsa buyrun yoruma yazın. Belki sıkıntısı olan arkadaşlar istifade edebilir❤