Merhaba anneler. Aslında 5.aydan sonrasında ara ara burada doğum hikayeleri okuyarak geçirdim ve benimkinin nasıl olacağını merak ettim sürekli. Yazma gibi bir fikrim yoktu ama belki benim gibi suni sancı alacak ve ne olacağını düşünen annelere bir fikir olur dedim.
Ben hamileliğimin başından beri normal doğum istedim. Hep ne kadar zor olabilir ki diyr kendimi telkin ettim. Doğumundan 1 ay önce covid 19 geçirdim ve hastanem negatif olana kadar beni almadı. Orada bit stres yaşayınca normal ya da sezeryan farketmez diye yola girdim. Doktorum 41.haftayı beklemem bebeği riske atmam(bebeğimde bir risk yoktu ama ben doktoruma çok güveniyordum bir bildiği vardır diye) eğer kendi sancın olmazsa suni denicez o da olmazsa sezeryan dedi ve sancım gelmeyince 28.08.2020 günü sabah 08:30 da 40+4 deyken yatışımı yaptık. Sıfır sancı ve sıfır açıklıkla yattık. Eğer hiç açılman olmazda suni sancının sonu genelde sezeryanla biter demişti. Saat 9 da alttan fitil yerleştirdiler rahim ağzının olgunlaşmasını sağlıyormuş. Saat 10 da yatakta bir ıslaklık hissettim ebeyi çağırdık alttan muayene etti ve suyun geliyor dedi ben tabi sevinç içindeyim suyum geldi açılma var diye. Doktor geldi alttan muayene etti ve suyun çok erken gelmiş hiç açılman yok diye üzülünce bende bir karamsarlık. Nstye bağladılar kalp atışları normal ama hiç sancı yok. Suyun geldiğine göre kendi sancılarında başlar eğer kendi sancılarınla saat 2 ye kadar 2 cm kadar açıklığın olursa suni başlatcam dedi. Sonra 11 gibi sancılar minik minik vurmata başladı muayene etti 1 cm iyi dedi. Sonra yine ufak ufak saat 2 de zorla 2 cm olacak kadar açılmam oldu buraya kadarki sancılar gayet dayanılabilirdi. 2 de suni taktılar ama çok az az verdiler çünkü zaten sancılarım vardı. İşte buradan sonrası biraz korkunç ama yazmalıyım. Sunide sancılar sık vurmaya başladı ama ben kendimden geçecektim bence felaketti. Saat 3e kadar tuvalete gitmek istedim ebe izin vermedi bebeğin kafası şişer orada çok oturursan dedi. Ama gezinemiyordum da sancı geldikçe kendimden geçecek gibi oluyordum. Saat 3 te doktor geldi güzel 3 cm olmuş açılma dedi ben yalvarmaya başlayacağım sezeryana alalım diye dedim. Bak açılma var ama daha çok yolumuz var haberin olsun istersen alırım dedi biraz daha dayanmaya çalışayım dedim ama ölüyorum sandım. Annemlere de akşama anca alırıx uzun sürcek haberiniz olsun demiş. Sürekli tuvalette oturma isteğim oluyordu ama ebe izin vermeyince ablamla eşim sürekli beni çıkarttılar en sonunda ebe geldi nstye bağlıcaz dedi. Benim tuvaletim var nolur bir defa gideyim dedim hayır olmaz yatakta ped var buraya yap kalkmıcaksın dedi. Nstye bağladı ama nefes falan alamıyordum tutmuşum nefesimi direkt bebeğin kalp atışları düştü paniklediler doktoru çağırdı. Bana da nefes almazsam daha da düşer dedi. Ama o kadar. Gözüm dönmüştü ki nefes alamıyordum. Doktor geldi oksijen bağladı suniyi çıkarttı(yarısını yedim) zaten kendi sancısı başlamış dedi şekerli su bağlattı bebek hızlansın bende yoruldum diye. Orada artık tamam beni sezeryana götürsünler ben yapamıcam dayanamıyorum dedim. Sonra muayene etti açılma 5 cm olmuş bile çok güzel dedi o bana bir cesaret verdi. 4e kadar beni yataktan çıkartmadılar eşimin elini tam bir buçuk saat sıkmışım başucumda ayakta beklemiş farkında değilim kimseye konuşamadım bile o kadar yorulmuştum. 4ü geçerken artık sancılar ıkınma isteğine dönüştü ıkınma isteği geldikçe ıkındım yatakta ama büyük tuvaletim var sanıyodum giderse gitsin dedim onu çıkartmaya çalışıyodum meğerse artık bebek geliyomuş çeyrek geçe ıkınmayla yatak kan olmaya başladı ebeyi çağırdılar muayene etti tamam tam açılma olmuş dedi hemen koştu doktoru çağırmaya karşıda da doğumhaneyi hazırlıyorlar falan dedi eşimle ablam ama ben artık sadece sesleri duyuyorum gözüm görmüyo doktor ıkınma çok kanama var hemen doğumhaneye dedi çatala çıktım ben ıkın diyince ıkıncaksın dur diyince durcaksın dedi doktor ilk ıkındım ebe yukardan desrek veriym mi bastırayım mı dedi hiç gerek yok çok güzel ıkınması var 2.de gelecek bebek dedi. Sancıyla beraber hemen ıkın dedi bu seferde sancı gelmedi ebe karnıma biraz masaj yaptı tek bir ıkınma hissiyle bebeğim kayıverdi. O an ki rahatlamayı anlatamam beni orda bıraksalar uyurdum. Bebeği oksijene bağlamaya çalıştılar doktor çok güzel hiç oksijene bile ihtiyacı yok diyip direkt giydirip göğsüme koydular sonrada hemen eşi çıkıverdi hissetmedim bile kesik hiç atmadı çünlü ben felaket ıkındım🤭 sadece çıkarken dışarıyı azcık yırtmış 3 tane dikiş attı.
Benim hikayem böyleydi kızlar şimdi bebeğim uyuyor ve çok şükür ağrım sancım yok direkt yürüdüm. Benim doğumum biraz zor oldu çünkü ben sıfır açılma ve sancıyla yatmıştım normal doğum mümkün değil olmıcak diye düşünüyodum. Ama en zoru buydu işte sonrası rahat çok şükür.
Doktorum sen çok azimliydin yoksa seni saar 3 te sezeryana alırdım ama 3ten sonra resmrn 7 cm birden açıldı sana güvendim dedi. Açılma 4 cm olduktan sonrası çok hızlı heleki ıkınma hissiniz geldikten sonra doğumhanede işimiz 15 dk sürdü hemen geliverdi. Ben bugünü atlattıysam sizde yapabilirsiniz. Şu an bebeğime bakıp sağlıklı olduğu için kendime bakıp hiçbir ağrım olmadığı için her saniye şikrediyorum. İyi ki beni dinleyip son anda sezeryana almamış diyorum. Umarım cesaret verir size çünkü ben ge elde hep pozitif doğum hikayeleri okudum en zor bence bu kadar olabilir diye yazdım. Herkese hayırlı doğumlar inşallah 😊