Merhaba kızlar
ilk hamileliğimde 29. haftamdan sonra yüksek tansiyon sebebiyle hastanede kontrol altına alındım. idrar tahlillerimden sonra gebelik zehirlenmesi tanısı kondu. bu hastalıktan dolayı 35. haftamda doğum yapmak zorunda kaldım. kızım prematüre olmakla birlikte çok küçük doğdu (42 cm 1885 gr).
şimdi yine hamileyim (12. haftam). ebenin tavsiyesi üzerine aspirin (içerisindeki asetil salisilik asit sebebiyle) kullanacağım (Hollanda’da hamilelik takibi ebe tarafından yapıldığından hastane veya herhangi bir doktor görmedim henüz 😅)
Biraz Türk sitelerinde araştırmaya çalıştım fakat pek bir şey bulamadım. hatta bazı sitelerde hamilelerin kullanmamaları tavsiye ediliyor.
merak ettiğim şu: daha önce gebelik zehirlenmesi geçirmiş ve yine hamile kalmış olan var mı aranızda? doktorunuz bu hastalığın tekrarını önlemek için ne gibi tavsiyelerde bulundu?