Öncelikle merhaba Happy Mom güzel anneleri ve anne adayları.. Bu platform benimde hamilelik döneminde sıklıkla takip ettiğim, paylaşımlarda kendime dair sorularıma naçizane cevap aradığım bir yer oldu. . Ben de şimdi süreci tamamlayan bir anne olarak tecrübelerimi paylaşmak isterim..Hep acaba nasıl olacak benim doğum hikayem diye merak ederek buradaki doğum hikayelerini okurdum. Gelelim bizim hikayemize.. Öncelikle hamileliğinde kanama yaşamış, ayağı takılıp düşmüş, enfeksiyon geçirmiş, dişi kırılmış biri olarak stresli ve tedirgin bir hamilelik dönemim olmuştu. O yüzden doğum stresimde çok fazlaydı. Çatı muayenesinden sonra doktorum sezaryen doğumun daha uygun olacağını söyledi ve doğum için gün aldık. Gece 12’den sonra yemek yenmiyor, sıvı tüketilmiyor. Sabah 9’ da yatışım yapıldı. Serum takıldı ve ameliyat için önlüğüm giydirildi. Ameliyata girmeden odamızda lavman yapıldı ,ağrı sızı kesinlikle olmadı. Daha sonra ameliyathaneye götürüldüm. Ben anestezi doktoruna her aşamayı bana anlatarak uygulamasını rica ettim ve o şekilde uyuşma gerçekleşti. Böylelikle benim için korkutucu ve sürpriz gelişen bir durum olmamış oldu. İğne damar yolu açılmasından daha az hissediliyor hiç korkmanıza gerek yok.Spinal yöntem olduğu için 5 dakika bile olmadan belimden aşağısı tamamen uyuşuk hale geldi. Ameliyat masasına yatırıldım ve önüme perde serildi. Doktorum karnıma bir dokunuş yaptı ve hissedip hissetmediğimi sordu, hiç hissetmedim ve o esnadan sonra operasyona başladığını söyledi. Ameliyat ekibi çok iyiydi ve sürekli benimle konuşarak sakin kalmamı sağladılar. Yaklaşık 10 dakika içinde bebeğimin ağlama sesini duydum. Çocuk doktoru kontrolünü yaptıktan sonra hemşire yanağıma getirdi bebeğimi ve tarifsiz duygular başladı. Sonrasında bebeği bakım için hemşireler götürdü. Doktorum kesi alanını dikmeye başladıklarını söyledi. Dikim bittikten sonra da sonda taktılar, uyuşukluk devam ettiği için onu da hissetmedim. Sonrasında odama getirildim, benden 15 dk kadar sonra da bebeğimi odaya getirdiler, o gelene kadar benim üzerimi giydirdiler ve hasta bezi bağlandı. Tavsiyem yanınızda elbise şeklinde önden düğmeli gecelik götürmeniz. Pansuman tuvalet vs. işlemlerinde kesinlikle en rahatı. Akşam saatlerinden sonra yanımda getirdiğim deepend ile devam ettim. 6 saat yeme içme yapılmıyor. Serum ile takviye sağlanıyor sadece. Spinal sezaryen olduğum için kesi yerimde odaya geldiğimde yaklaşık 1-2 saat kadar daha hiç ağrı sızı hissetmedim. Ağrı gelmeye başladığında hemşireye bildirdim ve ağrı kesici yaptırdım. Sonda çıkarılırken uyuşukluğum geçmişti ama çıkarılması saniyeler sürdü ve o da acı ağrı oluşturacak bir durum değil. Bende baş ağrısı değil boyun ve sırt ağrısı şeklinde etki gösterdi anestezi. Ama dayanılmayacak ölçüde değil. Sezaryenden sonra sütüm gelmez diye düşünmeyin hemşireler yardımcı oluyor ve bebek emme refleksi gösterdikçe süt artıyor. 6 saat sonunda beslenmeye başlayabiliyorsunuz ama gaz çıkarmadan katı yiyecek tüketmeye izin verilmiyor. Tüm süreç boyunca en çok zorlandığım ise hemşirenin pis kanın çakması içi karnıma bastırması oldu. Sonrasında da koridorda yürüyüş yapmak için kalktım. Sadece ilk kalkış zor sonrasında yavaş yavaş yürüyebiliyorsunuz.Tavsiyem bol bol yürüyün hem iyileşme sürecine hem de gaz çıkararak karnınızda oluşan ağrının azalmasına yardımcı oluyor. Bir gün hastanede kaldıktan sonra taburcu oldum. Genel olarak toparlanmam 3. gün oldu. Yanında annesi, kayınvalidesi ya da yardımcı olabilecek birisi olmayanlar da tedirgin olmasın ilk 3 gün eş desteği ile bebeğe ve kendinize bakım yapabiliyor 3. günün sonunda ise kendi kendinize her işinizi yavaş yavaş halledebilecek duruma geliyorsunuz. Dünyanın en güzel, en mucizevi , en tarifsiz duygusu bu olsa gerek. Allah isteyen herkese nasip etsin inşallah. Biraz uzun oldu ama her detayı anlatarak genellikle akıllara takılan sorulara yanıt olsun istedim. Umarım ben de hikayemi anlatarak faydalı olabilmişimdir. Aklınıza gelen her soruyu gönül rahatlığıyla sorabilirsiniz, hepsini elimden geldiğince cevaplarım. Kendi yaşadığım süreç bu şekilde idi ama tabiki herkesin acı eşiği, fizyolojik ve psikolojik durumu farklı olduğundan doğum süreci de farklı olabiliyor bunu tekrar hatırlatmak isterim. Herkese hayırlı sağlıklı doğumlar diliyorum..🌸