Selamün aleyküm hanımlar iki gün önce doğuruyorum diye post açmıştım ve sonunda bende doğurdum 🤩Öncelikle hamileliğimden başlayayım 8.haftada hamile olduğumu öğrendim bu haftaya kadar tek bir belirtim bile yoktu adet düzensizliğim vardı evleneli daha 2.5 ay olmuştu testin sonucunda pozitifi görünce çok mutlu oldum bir evlat sahibi olmak çok istiyorduk eşimle birlikte, zorlu bir hamilelikti kusmam bulantım çoktu herşey kokuyor cifin kokusuna yumusatıcı kokusuna bile öğürüyordum 6. Aya kadar sürdü sonra biraz hafifledi 27. Haftada tshlarım yüksek çıktığını öğrendim ilaca başladım halbu ki 2. Aydan beri yüksekmiş devlet hastanesinde ki doktor gözden kaçırmış pandemi sürecinde olduğumuz için ayrıntılı ultrason çekinemedim ve en büyük korku buydu benim için eğer bebeğimde bir sorun varsa ve hemen müdehale edemezsek ama allaha şükür herşey yolunda 35. Haftada tekrar mide bulantılarım başladı doğumun habercisi dendi doğuma giderken bile kustum, çok aşerdim, inanılmaz derecede aşardim evimin bütün işini yaptım kimseden tek bir yardım almadan açılmalarım hızlı ilerledi belki bunun ekmeğini yemiş olabilirim, düşük riski vs kanamam olmadı aktifte bir cinsel hayatımız vardı aslında Herşey doğal alışındaydı hamileliğim boyunca . Gelelim doğuma 19 ağustos çarşamba günü sancılarım başladı bende telaştan ve daha doğrusu doğum sancısı nedir bilmemekten sancım var sanıp hastaneye gittik ve nstye bağlandık sancılarım 100 buluyordu ama uzun sürmüyordu iki cm açıklığım vardı ama bebeğin başı kanalda değildi nöbetçi doktor sezeryan teklif etti beni bir korku aldı ve o anda sancılarım gitti ve yok ben eve gidicem dedim ebede kararımı destekledi evde sancı çekmemin daha kolay olacağını söyledi eve geldik cuma kendi doktoruma randevum vardı cumayı bekledim tekrar nst yine sancı nstdeyken nişanım geldi doktorum açıklığıma baktı 3 cm yumuşama incelme ne ararsan vardı ve doktorum sen bu gece gelirsin dedi cumartesi içinde yatışımı verdi eve geldik temizlik yaptım yürüyüş yaptım ve saat 2 de yavaş yavaş gelmeye başladı saat 6 ya kadar sancılarımı evde çektim 3 dk bir gelince eşimi uyandırıp hastaneye gittik ebe açılmama baktı 4 cm yarım saat geçti 6 cm ve yarım saat geçti tam açıklık bu arada sancıları normal karşılayabileceğimi düşünürdüm ama öyle olmadı bağırış çağırışlarla geçti canı çok tatlı bir insan değilim fakat öyle olmadı beni baya salladı 7 cmden 10 cm ye ulaşmam 2 dk falan aldı açıklığım çok güzel ilerledi o an bana yıllar aylar gibi geldi o ayrı konu ama şimdi bakınca çok çabuk olmuş diyorum açıklığım 10 cm olunca hemen doğum haneye alındım üçüncü ıkınışımda herşey bitti bebeğim artık kucağımdaydı gerçekten o an bütün ağrı sızı herşey bitiyor çok büyük bir şaşkınlık bu benim mi şimdi dedim hemşireler giydirip kucağıma verdiler ve en güzeli de bebeğimi kendi kucağımda getirdim 4 tane dikişim var epidural için yalvarsamda kimse dinlemedi açılmalarım hızlı ilerlediği için yani çatır çatır doğurdum baya uzun yazdım ama burda en sevdiğim şey doğum hikayesi okumaktı ve uzun ince ayrıntılı yazılanlardan ayrıca gayette ballandıra ballandıra anlatılcak şeyler ister sezeryan olsun ister normal doğum hepsi birbirinden özel 😂3.600 gram 53 cm olarak doğdu benim yavrum o an gerçekten çok sancılı bir süreç ama inanın herşey boş sadece kucağınızdakine odaklanıyorsunuz sancı ### çekerken hamileler için dua ettim inşallah kolay bir doğum olur
sağlıkla bebeklerinizi kucağınıza alırsınız, hamile kalmak isteyenlere de rabbim en kısa zamanda versin inşallah
Gelelim iyi ki yaptım aldım dediklerime;
1.Depend mutlaka alın çok büyük bir rahatlık ve kolaylık hasta beziyle olmasının imkanı yok
2.Yanınıza bol bol yedek kıyafet alın ben çok gerek yok altı üstü bi gün diyenlerdendim gerçekten çok çabuk batıyor efsane sıçıyorlar 😂
3.Hamileliğin henüz başlarında olanlara tavsiye hamile kaldığımı öğrendiğim günden beri zeytinyağı sürdüm göğüslerime çok şükür çatlağım yok 37. Hafta itibariyle lansinoh kullanmaya başladım sütüm de geldi bebeğimde güzel emiyor çok şükür
Ayrıca sormak istediklerinizi cevaplarım 💓❣