Haticeee06 Köye geldik geç gördüm msjınızı. Erken doğumumda belimde ağrı vardı, renkli akıntım yoktu zaten hiç akıntım yoktu.Beldeki ağrımı da artık göbek büyüyor ondan ağrıyor diye düşünmüştüm.Meğer benim durum şöyleymiş. Erken doğumdan önce, 2 tane geç miad doğumum olmuştu 41-42 haftalık. Ama çok zor doğumlardı.O zaman rahim ağzı kaslarım yorulmuş. 42 haftalık doğumumdan kısa süre sonra gebe kalmıştım.Rahim ağzı kaslarım da zaten yapısal olarak gevşekmiş. Haliyle 3. Gebeliğimde anlamadım, bi anda suyum sızmaya ve ağrılarım kuvvetlenmeye başladı.Baktım dinlenmeyle geçmiyor, haftası da küçük.Hemen acile gittik. 3cm açılma vardı,ilaç verdiler öncelikle sancılar kesildi.Ama açılma devam etti. Wc dahil kaldırmadılar sonda takıldı altım sürgülendi.Doktor apaçık konuştu. Serviks dedikleri rahim ağzı uzunluğum 0,7 mm idi yani 1cm altına düşmüştü.Doğum başlamış kabul ediliyor.O aşamada maksat anne karnında duracağı fazladan her bir saati hesaplıyorlar. Bendeki süreçte açıkça dediler, ciğer geliştirici vuruldu ve 48 saat daha karnında durması gerek dediler ilaç için yani.
Ancak rahim ağzı aşırı kısaldığı için, açılma da olduğundan 36-37 saat sonra doğdu bebeğim.Sonrasında 3-4 hafta arası küvözde kaldı.Doğumdan 6 gün sonra yanına girebildim öncesinde sadece camdan bakabildim.
Küvözde de işte doktorların bekledikleri, kendi kendine emebilir beslenebilir düzeye gelebilmesi.Kendi kendine stabil solunum yapabilmesi.Kalp,tansiyon,nefes alımlarının düzgün olması.Organların ciğerlerin beyin fonksiyonlarının düzgünlüğü vs onlara bakıyorlar. Yoksa 3,5 kg 39 haftalık doğmuş bebek de küvöze girebiliyor.
Bizde her şey yolunda gitseydi, 36-37 haftada 2kg ile taburcu olabilir demişlerdi.
Sonra oğlumdaki 4. gebeliğimde serklaj oldum 21 haftalıkken tekrarlayınca.O zamana kadar ilaç kullanıp yatmıştım. 41+3 de doğdu.
Bu gebeliğimde şuan 17 haftalık, ilaç kullanıyorum.Ölçümlerim hepsinden uzun ve normal.Önceki ağrılarım hiç yok ilaçlara normal devam.Ptesi kontrolüm var ilaç mı serklaj mı bakılacak ama büyük ihtimal bu sefer gerekmeyecek.
Özetle hangi rahatsızlık olursa olsun, ilaçların müdahalelerin yetemeyeceği yerde doktorlar zaten açıkça konuşuyor o aşamaya gelince.Hamilelikte de büyük riskler başlamış ve ilerlemişse doğuma alırlar yani.Hastanede olmaktan o yüzden hiç korkmadım.
Siz içinizi ferah tutun,yatın dinlenin taburcu olduysanız da.