Buraya hiç doğum hikayemi yazacağım aklıma gelmezdi ama buaradayım happykidse geçtik ama bırakamadık buraları 😋 neyse konuya gelelim ilk gebeliğim cehalet sürecim ve kusmalar bulantılar Erken doğum riski derken zorlu bir gebelik geçirdim. 38+4 te Allahım artık nolur doğurayım diyerek ödemden kocaman şişmiş ayaklarımla çatı muayenesi için doktor kontrolüme gittim ve bingo! 2 cm açıklığım vardı muayene esnasında birazcık kanamam olmuştu. Nstde düzenli sancılarım çıktı doktorum muhtemelen bu gece doğuma gelirsin demişti😊 9 ay boyunca kucağıma almayı hayal ettiğim kızıma kavuşmak için eve gelip bekledim duşumu aldım son eksiklerimi tamamladım ve evde holde açıklığımın ilerlemesi için öyle ileri geri yürüdüm. Nişanım bozuldu sancılarım bana kızına kavuşacaksın diye düzenli olarak uyarı veriyordu😊 Öğlen 2den gece 1.30a kadar bekledim artık dayanılmaz acıya eriştiğimde hastaneye gitmeye karar verdim. Sancılarımın gelişi 4 dkda bire düşmüştü beklediğim büyük bir açılmaydı ama hastanede sadece 3 cm olduğunu öğrendim. Dünyam başıma yıkıldı desem yeridir. Saatlerce acı çekiyorum ve sadece 1 cm ilerleyebilmişim. Hemen sezeryan olsun diye ağlamaya başladım ama ebe hayır salma kendini daha en baştan böyle yapıyorsun ilerler diye bana plates topu verip sağa sola kalçanı oynat çatın iyice açılsın bebek kanala tamamen yerleşsin falan bişeyler dedi dediklerini ve gösterdiği hareketleri acı içinde kıvrana kıvrana yaptım tam 2,5 saat plates topunun üzerinde kıvrandım, çok zordu. Ebe açıklığımı kontrol etmeye geldiğinde artık dedim 5-6 cm olmuştur bu acının evde çektiğim sancıyoa alakası yok çünkü baktı 3,5 cm olmuş. Nasıl ya diyorum 2,5 saatte yarım cm mi açılmış ve her açılma muayenesinde canım çok yanıyor nasıl bişeye düştüm Allahım beni kurtar diye ağlıyordum en son😂 ben pandemi sürecinede denk gelen gebeliğimde sürekli evde hareketsizdim ondan dolayı doğumumun yavaş ilerlediğini düşünüyorum siz siz olun bol bol hareket edin yürüyüş yapın😊 ebeye ben dayanamıyorum epidural istiyorum dedim bana epidural için sınır 5 cm sen altındasın olmaz dedi bende hayır ben biliyorum 4 cm istiyorum dedim olmaz dedi doktoruma gecenin bir yarısı mesaj attım ALLAH RIZASI İÇİN BANA EPİDURAL TAKAR MISINIZ ÇOK ACI ÇEKİYORUM diye şimdi dönüp bakınca gülüyorum. “Tabi ki hemen organize ediyorum” yazmış. Acıdan kusmaya başlamıştım artık ki epidural takıldı. Böyle bir rahatlık yok resmen tüm acılarım gitti. Hatta öyle ki uyumuşum 2 saat😅Artık sabah olmuş mesai değilmişti başka ebe ile devam ettik doğumuma 😊 uyandığımda açılmam 7 cm olmuştu epidural dünyanın en mükemmel şeyi. Çok korkuyordum ondan ama yine olsa yine epidural isterim. Belinizden iğne vuruluyor ama acımıyor bile hele çektiğiniz acının yanında zaten o acı söz konusu olamaz. Sancılarım gelmeye başladı o ara ikinci epidural vuruldu ama Daha düşük doz Açılmam 8 cm olunca beni doğumhaneye aldılar. Hiç kasılmam olmadığı için suni sancı taktılar. Doktor sancı gelince ıkın dedi ama sancı gitmiyor ki habire ıkınıyorum enerjim tükeniyor. Epidurali abarttık sanırım çünkü 1,5 saat doğumhaneden çıkamadım😅 ama her saniyesine değdi ya doktorum mükemmel bir insandı ebemde öyle doğumhanede çocuğuyla ilgilenir gibi ilgilendiler Allah razı olsun onlardan. Artık acıya bünyeniz alışıyor seriye bağlamış ıkınırken birden bayılacak gibi bir hissiyatım oldu durun dedim duramayız geliyo Ikın dedi doktor. Ikındım ve tiz bir ağlama sesi inanamadım. Benim miydi o? Görmeden özlediğim, doktor kontrollerime gün saydığım, ultrason resimlerine bile ayrı hasret duyduğum kızımı kucağıma verdiler şok oldum. Aşırı mutluydum aşırı. Gözgöze geldik kızımla beni tanıdığına emindim. Gebeliğimde de doğumumda da çektiğim her acının her zerresine değdi. İyi ki geldin kızım. İyi ki benimsin😊 3810 gram 53 cm doğdu kızım Allah isteyen herkese bu tarifsiz duyguyu yaşatsın. Uzun oldu hakkınızı helal edin ❤️
Tavsiyem: Hamileliğinizde yürüyüş yapın bol bol ve doğum esnasında ebenizi dinleyin o ne derse uygulayın.
Sevgilerle, sağlıkla kucağınıza almanız dileğimle💕