happy kidste yazdım ama belki burada da işine yarayan olur diye paylaşmak istedim ☺️
sigortalı çalışan anneler için olan 300 euro desteği duymuşsunuzdur sanırım. bugün başvuru yaptım ve olumlu sonuçlandı. bilgilenmek isteyenler olabileceği için anlatmaya geldim ☺️
öncelikle annenin 4a yani sigortalı ve tam zamanlı çalışıyor olması lazım
bakıcınında çocuk gelişimi veya benzeri bölümlerden mezun veya ismek gibi yerlerden sertifikalı olması lazım
ben kız kardesim icin basvurdum, aynı evde ikamet edilmiyorsa bebeğin teyzesi veya halası yararlanabiliyor
https://sgkegitimlibakici.org/blog/detay/Mali-Destek-odemesi?bolum=anne
ilk önce bu adresten e devlete bağlanarak ön başvuru randevu alıyorsunuz, ön başvuruya giderken tüm evraklar hazırsa kesin kayıtta aynı anda yapılabiliyor
bu arada destek şuan sadece istanbul, ankara ve izmirde var
gitmeden önce halkbankasından bu destekten yararlanacağımızı belirterek hesap açtık
anneye euro ve tl, bakıcıya sadece tl hesabı acılıyor
daha sonra bebeğin kimliği, anne kimliği, bakıcı kimliği ve bakıcının diploma yada sertifikası ile ön başvuruda belirtilen adrese gidiliyor
orada evrakları çıkarıp doldurduk, imzaladık ve sgk bölümüne giderek bakıcının sgksını başlattık
daha sonra sözleşmeleri imzaladık ve ayrıldık
şartlar;
bakıcı parasının alınacağı ay raporlar hariç annenin 30 gün primi yatmış olması lazım
ağustos ayı icin ödeme alabilmek isteniyorsa;
eylül ayında halkbankasından açılan hesaplardan anne bakıcıya en az 2502 tl göndermeli ve o ayki sigortasını yatırmalı, takip eden ekim ayında annenin euro hesabına 300 tl yatıyor
sormak istedikleriniz varsa yanıtlayabilirim, sitede de çok ayrıntılı anlatılmış zaten
umarım birilerine faydam dokunur ☺️