ben Tekirdağ da ilce meb e sordum. zorunlu değil. 24-32istege bağlı çalışmak istiyorum diye dilekçe vereceksiniz. ama çalışsanızda bu 8 haftayı doğum sonrasına aktaramazsiniz. 32-40 arasındaki çalışarak bu aradaki 5haftayi doğum sonrasına aktarabilirsiniz.