Merhabalar güzel anneler 😊 Bol tavsiyeli doğum hikayemle geldim size. 9 Ağustos günü kızımı kucağıma aldım. Ama anca yazabiliyorum… 😊 Bilenler vardır belki 39+ oldum doğuramıyorum diye geziniyordum buralarda. Ne sancım vardı ne de ağrım. Ne yaptıysam da gelmiyordu. En son 39+3 haftalıkken gece 04:50 civarı tuvalet isteğiyle uyandım. Karnım ağrıyordu gazım var sandım. Tuvaletten geri döndüğümde kasık ağrısı olduğunu fark ettim ve süre tuttuğumda çalar saat gibi 10 dakikada 1 geldiğini gördüm 😳 yaklaşık 1 saat kadar evde sancı çektikten sonra hastaneye doğru yola çıktık. 10 dakikada 1 sancı olduğunu öğrenince hemen yatış verdiler nst de ilk defa sancılarım çıkıyordu. Acayip heyecanlandım. Çatı kontrolünde 3 cm açılmam olduğunu söylediler. Açıklık 5 cm olduğu zaman artık dayanılmaz hale geldi ve ben epidural istedim. Epidural sonrası herşey çok hızlı ilerledi ve öğlen saat 13:18′de minik kızımı kucağıma aldım. 2900 gr 49 cm’di. Şimdi gelelim tavsiyelere:
Ne kadar işe yaramaz gibi gelse de yürüyüş yapmayı, çömel kalk, kalçayla 8 ve O çizmeyi ihmal etmeyin.
Epidural normal doğum yaptım ve pişman değilim. İğne sonrası çok kolay geçti. Şu an doğumun verdiği bi bel ağrım var ama aşırı değil. Doğumdan 2 saat sonra ayağa kalktım hiç zorlanmadan.
Hastane için elbise şeklinde olan geceliklerden mutlaka alın derim. Doğumdan sonra çok kolaylık oluyor. Kontrole vs geldiklerinde kolayca işlerini yapabiliyorlar. Siz de eğil kalk vs yapmamış oluyorsunuz.
Yanınızda süt yapıcı şeyler mutlaka bulundurun. Benim sütüm geldi, yeterliydi de ama daha besleyici olması için meyve hoşafları içtim. Çok şükür sarılık, açlık filan görülmedi.
Bebeğiniz için kendinden eldivenli kıyafetler tercih etmenizi öneririm. Bizim 1 takımımız var o şekilde. Yıkayıp yıkayıp onu giydiyorum çünkü diğer eldivenler çıkıyor.
Hastanede eeen ihtiyaç duyulan şey müslin örtü. Mutlaka 2-3 tane ayrı boylarda yanınızda bulundurun. Ayrıca hastane çantamı bavul organizerleri ile düzenlemiştim. Kimse birşey bulurken zorlanmadı, toplarken de pratik şekilde topladık ve eve geldik.
Umarım sizler de bebişlerini sağlıkla kucağınıza alırsınız. 🧿🥰🙏🏼