yenigun merhaba
benimde testim riskli çıkmıştı ense kalınlığı ve burnu da görünmüştü ama içimiz rahat etsin diye nift yaptırdık 2500₺ 10 gün içinde sonuç geldi onda da risk çıktı, doktorum perinatolojiye yönlendirdi o zaman 16.haftaya varmıştık artık, detaylı ultrason yapıldı, bağırsak parlaklığı, kalbinde bazı rahatsızlıklar tespit etti bununla beraber bu belirtiler down sendromuna işarettir ama kesin bir tanı isterseniz aminyosentez yaptırın dedi doktor, o gün yaptırdık sonuç ertesi gün çıktı ve evet down sendromu t21 kromozom bozukluğu teşhisi kondu. Formlarda çok okudum riskli cıktı ama hicbir test yaptırmadım cocugum sağlıklı doğdu, böyle bir dünya yok. Riskliysen nift öneririm, o negatif cıkarsa rahat et, ama pozitif çıkarsa yüksek olasılık kromozom bozukluğu. Sonrası bireylerin kararıdır kimse kimseyi yönlendirmesin doktorunuzu dinleyin