Uzun uzun uzun anlattim. Sormak istedikleriniz olursa seve seve yanitlarim.
Herkes gibi ben de bir gun buraya “ben de
sonunda hikayemi yaziyorum” yazacak miyim
diye dusunurken, sipp diye o gun geldi catti. Hamileligimin basindan son haftasina kadar mide yanmam haricinde bir sorunum olmadi. Yalnizca 1-2 kez, burnuma gelen sigara kokusu yuzunden midem bulanarak istifra etmistim. Zumba egitmeniyim, pandemi baslayana kadar aktif olarak derslerime girdim. Pandemiden sonra da spor salonlari kapandigi icin evde kendim spor yapmaya devam ettim. Bu sekilde son aya kadar geldik. Normal dogum istiyordum, hekimim de beni hep destekledi. 38. Haftaya kadar hic acikligim yoktu. Acaba kizimiz ne zaman gelecek derken, 38+5’te sabah 10:30 gibi akintim geldigini sanarak tuvalete kalktim. Camasirimi oldukca islatacak kadar (ama yerlere de akmadi) su ile birlikte hafif pembe bir akinti gordum (ki bu nişanmış, ikisi birden geldi). Hicbir sancim yoktu. Zaten son ayda cok cok nadir adet sancisina benzer ufak sancilarim olmustu. Doktoruma haber verdim. Istersen yavas yavas gel nst’ye alalim dedi. Esimle kahvaltimizi ettik, cantalari hazirladik. Buradaki tecrubeli gebelerden ogrendigim gibi depend almistim, onu giydim. Tam cikacakken altima kacirdim sanarak tuvalete girdim ki suyum bu kez biraz daha fazla gelmisti. Hizlica hastaneye gittik. Saat 13:00’da nst’deydim, sancilar duzenliydi ama cok fazla degildi. Bu arada suyum sizinti halinde devamli geliyordu. Ardindan muayene oldum, 1 cm acikligim vardi. Sancimi hep evde cekmek istemistim ama su gelisi oldugu icin doktorum bebegimin susuz kalma ihtimaline karsi birakmayacagini soyledi. Saat 14:30 gibi yatisim yapildi. Hekimim ziyarete geldi ve suni sanci baslatildi. Aman Allah’immm ilk gunden beri en korktugum sey sunu sanciydi. Herkes cok kotu seyler yazdigi icin, dogumdan cok suni sancidan korkuyordum 😅 ama sonunda kizima kavusacagimi dusunerek kendimi motive etmeye calistim. Aciklik daha az oldugu ve suyum geldigi icin, acikligi hizlandirmak icin suni sanci verildi. Seruma baktigimda neredeyse dakikada 2 damla gidiyordu, cok yavasti. Hemsirenin soyledigine gore, yalnizca dogumu tetiklemek icin ucundan koklatmislar 😄 serumdan yaklasik 45 dk sonra acikligim 2 cm oldu. 2 cm’in ardindan gecen 1 saatte sancilarim canimi sikmaya basladi. Oyle korkulacak gibi degil, ama insani huzursuz ediyor. Bu arada esime bir yandan hayiflandim. Okuduklarim ve doguranlardan duydugum: genelde 4 cm’den sonra sancilar can acitmaya basliyordu. Daha 2 cm’de boyleyse 4 cm’de ne yaparim diye esime aglamaya basladim. O bana masaj yaparken hemsire tekrar kontrol etti ve acikligim 5 cm olmustu. Ben 2 cm diye uzulurken meger cicek gibi acilmisim 😜 2 cm ile 5 cm arasi 1 saat bile gecmemisti. Bu duruma sevindim. Gebeligim boyunca hem konforum, hem dogum aninda daha guclu olmam, hem de dikislerde bir sey hissetmemem icin epidural yapabilecegimiz konusunda hekimimle karar almistik. Sancilarim o kadar hizli fazlalasti ve beni yordu ki, bu durumun ne kadar surecegini bilemedigim icin epdural istedim. Epiduralden sakin korkmayin, sinek isirigi diyorlar ya, inanin o bile degil, hicbir sey hissetmiyorsunuz, yeter ki kendinizi kasmayin. Zaten 2 sanci arasinda yaptiginiz icin bi rahatlama geliyor, o arada sipp diye yapiyorlar 😊 sonra tekrar odaya alindim, bayagi rahatlamistim ama 1 saat gecmeden sancilar yine artti. Meger aciklik 8 cm olmus. (Biliyorsunuzdur, epiduralin dozu, aciklik tam olmaya yakin oldugu surelerde sanciyi hissedebileceginiz kadar az veriliyor. tamamen agri dinmiyor. Cunku Sanciyi hissetmezseniz ikinma hissi gelmiyor. Yani dogum aninda epiduralin etkisi neredeyse yok oluyor.) Bu arada ben hala suni sanci takili saniyordum. Megersem 5 cm olmadan, acikligim dogal olarak cok hizli ilerledigi icin suni sanciyi cikartmislar. Serum oldugu gibi duruyordu. Bu arada Artik saat 20:30 olmustu ve ikinma istegi tum coskusuyla vurdu bana 😄 epidurali almasaydim da olurmus, 1 saat bile surmedi acikligin artmasi. Neyse, ben tam aciklikla dogumhaneye alindim. Esimi de dogumhaneye aldilar. Hemsirenin ve hekimimin anlattigi gibi, tum nefesimi toplayip, karnimi kasmadan, olabildigince uzun sure, kaka yaparmis gibi asagiya dogru bebegimi itmeye calistim. Ikinma cabasiyla ne sanci hissettim ne de baska bir aci. Esimin ve disarida bekleyen ablamin soyledigine gore hic bagirmamisim. Hatta “simdi yapacagim” diye doktorla konusmusum. Esim konusarak dogurdun diyor 😄 O an sakin kalip nefesi ayarlamak gerek. Zaten bagirirsaniz o sekilde ikinmaniz imkansiz. Benim de rahim kaslarim cok kuvvetli oldugu icin 4 ikinmada bebegim su gibi kaydi gitti. Hakikaten de o an her sey bitiyor, yalnizca bebeginizi dusunuyorsunuz. Harika bir sey 🥰 6 saatlik seruvenin ardindan, hemen kizimi kucagima verdiler. Ten temasindan sonra esimi ve bebegimi bakim icin disari aldilar. Bu arada epizyotomi yapildigi icin, benim de dikislerim atildi. Epidural oldugu icin 1 doz daha ilac verildi ve dikisimi hic hissetmedim. Her sey bittikten sonra odamiz alindik ve kizimizla tam olarak bulustuk. Simdi 10 gun oldu. Yanimda uyuyor. Allah’im isteyen herkese nasip etsin 🧿 Harika bir duygu… Annelerimizi simdi cok daha iyi anliyorum…
Ufak notlarim var 😊
- Depend kulot bez hakikaten is goruyormus. Doguma giderken yalnizca ped kullansaydim, asla yetmez, her yer su icinde kalirdi 😄 ayrica dogum sonrasi kanamalar icin de efsane kullanisli 👍🏻
- Sezaryen ya da normal fark etmez. Burada sezaryen doguranlara laf sayan cok kullanici hesabi gordum. Tam bir sacmalik. Ama normal dogumun acisini tattigim icin bile mutluyum. Sahsen dogumhaneden ciktiktan sonra kendimi super kahraman gibi hissediyordum 🤪 aciyi kabullenmenizi, bunun ne kadar kutsal oldugunu daima hatirlamanizi tavsiye ederim.
sanci oyle bir mucize ki, geldiginde huzursuzsunuz ama 2 sanci arasi hicbir sey yok gibi ayaktasiniz. O yuzden sanci aninda bolca nefes almak ve yaninizdaki kisinin psikolojik destegi cok onemli. Pilates topu da isinizi kolaylastirscaktir. sanci bitince de bolca dinlenmelisiniz.
Ikinma konusunda, nefesinizi diyaframdan alarak tum kuvvetinizle asagi vermelisiniz. Karin kaslarinizi sikarsaniz bebis cikmiyormus. Sanki tuvalete cikarmiscasina ve 10-15 saniye gibi uzun surede ikinmalisiniz. Zaten ikindiginizda sancinizin azaldigini goreceksiniz.
epizyotomi kesisini hic hissetmedim. Hekimim lokal olarak uyusturup kesi atmis. Ardindan dikerken epidural dozu verildigi icin hissetmedim. Ama epidural olmasaydi da yine ufak bir lokal anesteziyle dikisi tamamlayacakti. Simdi 10. Gundeyim. Bebegimi tasirken, hareket ederken hicbir sorun yasamiyorum, eski hayatima aninda geri dondum. Yalnizca dikis oldugu icin arada ufak batmalar oluyor ama hic sorun degil. Onemli olan pansumani duzgun yapmak ve antibiyotigi duzenli kullanmak. Dikisler de kendi kendine eriyecekmis.
su an aklima gelenler bunlar. Dedigim gibi sorulariniz olursa severek yanitlarim. Dogum bekleyenlere hizli ve hayirlisini, bebek sahibi olmak isteyenlerin de en kisa zamanda guzel haber almalarini dilerim. Sevgiler 🙂
-