Cinarsmom1 İyi akşamlar kızlar. 32. Haftadayım. Bu durumu yaşayan var mi? Normal doğumu engelliyor mu? Plasenta bebeğin yüzüne yakın yerde ve değişmezse sezeryan olursun dedi doktor.
fosforlukalem Cinarsmom1 benim bebeğimin elinde ve elleriyle yüzünü kapattığı için sadece elini ve plasentasını görebiliyoruz. Doktorum normal doğum diyor bana. Biraz sanki sezeryan için bahane mi olmuş ne? 🙄
KubraSS- Cinarsmom1 benimkide plasentasi yüzünü kapadigi için göstermiyor belki farklı durumlardır ama normal gözukuyor şuan
Ilawka Cinarsmom1 32 haftadan sonra deyise bilirmi dedi peki? 33 haftaya kadar bazarn deyistiyi oluyo ama genelde 21-25 haftaya kadar deyisiyo..
Ahsend49 Benim plesentam büyük diye bebeğin yüzünü hiç göremedim şuanki haftamız 24 25 . Benim erken doğum riskim var normal zamanında da doğabilir bilinmez . Seninde mi büyük ?
Cinarsmom1 Ahsend49 Hayır büyük değilmiş sadece asagida dedi doktor. Yanı yüzüne yakın zaten ultrasonda da gözüküyor görüntü dahi alamadı çok. Yer değiştirirse normal doğum yapabilirsin ama değiştirmezse sezeryan dedi.
YagizAsyaMom Ahsend49 plesantasının büyük olması erken doğum sebebi olarak gösterilmiyor normalde ama benim ilk bebeğimde plesntam normalden daha büyüktü ve kalın bir Kordon yapısı vardı. 39+3 de sezeryan oldum. Şaşırdım böyle denilmesine
Zgibu54 Plesenta previa deniyor buna canım, yani plesenta önden geliyor. Normal doğuma engel evet cunku doğum sırasında ciddi kanamalara yol açabiliyormuş. Bende de var 😅
Ilawka fosforlukalem bunlarin hepsinin ismi var. plasenta previa ise kimse seni normal dogurtamaz.plasenta previa bile farkli farkli turleri var. marjinal total.. akreata inkreata.
fosforlukalem Ilawka bunları biliyorum. Eğer öyleyse doktorun ismini söyleyerek bu var diyip sezeryan demesi gerekmez mi? Plasenta yüzüne yakın demek başka plasenta anomalisi teşhisi koymak başka bişey çünkü
Ilawka fosforlukalem bebeyin yuzunun nerde olmasi bence daha onemli cunku plasenta her yerde ola bilir ve yuzude ola bilir. Belkide previa deyildir.
fosforlukalem Ilawka işte ondan bahsediyorum. Bizim de plasenta yüzünün önünde, bebeğin yüzünü yüzünü göremiyoruz. Ama doktorum ısrarla normal doğum diyor. Bazı doktorlar sezeryana bahane bulmak için de söyleyebilirler malesef
Ahsend49 YagizAsyaMom plesentası büyük olduğu için yeri dahada daralmıyor mu suyu daha az oluyor normale göre. Benim 3 lü testim riskli çıktı Prof doktor baktı baya omurilik beyinde bişi görmedi belki böbrek belki kalp de sıkıntı lı doğabilir dedi . Belkide plesentan büyük olduğu için böyle çıktı dedi belirsiz konuştu ve Prof doktor yani . Hep aklımda soru işaretleri var . 2 haftada bir suyunu kpntrol ettir falan dedi . Benim annem bana hamileliğinde doğum yaptıran kadın (evde doğum yapmış ) eşide bay büyükmüş ondan düşmemiş zorlamış bizi demiş . Beni doğurduğunda anneminde büyükmüş onu söyledim doktora belki bi ihtimal genetikte olur diyor . Çok ilgisiz gibiydi öyleydide yani . Plesentan büyük suyunu kontrol ettir sürekli dedi erken doğum gibi bişey olursa gözükürse sezeryana alınırsın dedi 😞 benim gibi olan varmı diye buralarda okadar çok yazdımki hep bi imdat umuyorum resmen stresli hamilelik geçiriyorum
Tuanazra Benim de on duvarda ve doğuma tüm riskler ehazırlıklı girileceğini çok kanama olabileceğini balon ya da dikiş ile durdurulabilecegini idrar torbası ya da rahme zarar gelmişse bi kısmının alınabileceğini söyledi doktorlar
Cinarsmom1 Yanı iki hafta sonra gel bakalım dedi. Sezeryan icin bahane olduğunu sanmıyorum suan icin belli değil duruma göre sezeryan yada normal doğum ikisinden biri olucak dedi. Ben endişelendiğim icin sormak istedim size. İlk doğumum sezeryan bu arada 4 sene geçti ama
YagizAsyaMom Ahsend49 yoo benim doktorum plesanta büyüklüğü şeker kaynaklı olabilir demişti ilk gebeliğimde şu an ki gebeliğim de aynı durum söz konusu şeker çıkaracak iş şeyler nyemiyorum. Bebeğim iri ve benim ani tansiyon yüksekliğim yüzünden sezeryan oldum
Ahsend49 YagizAsyaMom incelenmeye falan gitmedi yani ozaman . Suyu falan nasıldı peki . Suyu bulaşan dedi bana doktor bak dedi . Ters duruyormuş suyu azmış