dmtbrcnr Merhaba.Ben spinal sezaryan oldum.Bende 2 saat değildi hiç uyuşukluģun geçmesi.Yani hiss ediyordym
Dikiş yerimin agri vermesiyle bildim.bise varis coraplari giydiriyolar.sikmaya basladi topuklarimi ayaklarini kaldir dedilwr kaldirdim uyuskluk gecmisti.keske geç gecseydi😀şaka bi yana.bundan sonra aģrilar oldu karinda belde bide başda.Agri kesicilerle rahatlayacaksiniz merak etmeyin.uyku veriuor o iģneler.rahim toparlanmasi icin,kan artisi için,bide agri gitmesi icin daha çok iģneler vurulacak.Dogumdan 6 saat sonra ilk ayaga kalkma olucak.1 defa doģum aninda karniniza basilacak ve kan gelicek.2ci defa en az8 saat sonra karniniza basacaklar.siz rahatlayin diue ne yalan souleyim evet fena aģru veriyor o an.ama sakın ihmal etmeyin kaçmayin izn verin kariniiniza bassinlar iyi birsey)
Kum torbasina gelince cikartilirken cok az agri olucaktir ilk 3 -4 gun her idrar yaparken agri vere bilir bu normal.
PED isine kalirsa normal pedlersen kullana bilirsiniz.Yani herkes oyle saniyorki sezeryan olirken kanama çok olur tam tersi bunyeden bunyeye deģisir.ilk 1ci gun kanama çok olur.sonra azalmaya basliyor ve normal depend ya ped kullana bilirsiniz.
doģumhanede olurken mutlaka buyuk tuvaletinizi yapin.ihmal etmeyin.yapmaniz zor olucak bu yuzden bunun icin fitil alin.ihmal etmeyin eve gelirseniz ve gunlerle beklerseniz daha zor olur hemde korkarsiniz dogumhanede buyuk tuvalet gelmwzse bile mutlaka fitil kullanin.cunki olmali.ilerde zorlanmamaniz icin.bide her idrar yaptiktan sonra korkmayin kendinizi yikayin
Bol su çay kompotso için.ayaklaeinizi sicak tutun corapsiz deģil.gaziniz olicaktir bol gezin.ve çikarin.
GAZ yapacak seyler yemeyin.mesela ekmek içi mercimek domates salatalik gibi..size gaz yapacak ve zor olucaktir.
Her kalkarken mutlaka yardim isteyin.
KORSE kullanin dokyor izn verirse.herkes korse aģir gelir sezaryen olanlara boyle dusunur.Tam tersi)kolaylastiriyor.sarkik et parcasinin dikis uzerine duserken beli bûkûk gezmemeniz icin agri azalmasi içn belinzin dik durmasi icin rhaat gezmeniz icin oturmaniz için.yalniz uzanirken mutlaka cikarilmali.
becerdiginiz kadar iççamaşiri goturun kendinizle.bide rahat geyim olsun sizi zorlamasin.yaninizda adam olucaksa ne guzel size yardime decektir.
Benim yanimda kimse yoktu.ilk ped degismeme kadar kendim yapmistim zor osla bile.
BOL bol gezin.ne kadar yatarsaniz o kadar zor olur.ilk 1 hafta zorlanacaksiniz belkide az.ilk defa kalktiginiz gun kendinizi zorlayacak kadar cok gezmeyin.2,3 gunlerdr iyilesme suresi tam farkli olucaktir
Sutunuz 3-4 gelmeye bilir stres yapmayin.bol su için