Merhaba arkadaşlar bu platformu hamileyken sürekli kullandığım ve her dogum.hikayesini heycanla okuyan biri olarak biraz geç de olsa muhakkak bende tecrübemi ve en güzel anımı sizlerle paylaşmak istedim.esimle evliliğimizin ilk 1.5 yılı planlı olarak bebiş istemedik.karar verdikden yaklaşık 8 ay kadar sonra adet günüme 4 gün kala ufak bir mide bulantisindan şüphelenerek test aldım.tek çizgi görmekten biktigim için çift çizgiyi gördüğüm an herhalde 10 dk aptal aptal gülüp Allahım sana şükürler olsun dedim.velhasilkelam.guzel bir hamilelik geçirdim.dogum yaklaştıkça normal doğum fikrinden iyice uzaklaştım ve 37 haftada (doktorum dogum anime kadar cati muayenesi yapmayı tercih etmeyen doktor olmasına rağmen) cati muayenesi yaptirdim.benim beklentim içten içe sezeryan dogum istiyorum ve doktorumda bana evet sen normal doğum yapamazsın çatın müsayit değil desinde bende direk sezeryan olayım düşünmeyeyim dedim.😃fakat normal doğum için çatım musayitmis. Herkesin açı eşiği yada aciya duyarlı olduğu bölgeler farklıdır.ben o muayeneden sonra doktoruma kesinlikle normal doğum yapmiycam spinal sezeryan istediğimi soyledim.ikna etmeye çalışsa da nafile kararım kesindi.hemen yarın alabiliriz o zaman bebeği dedi.fakat ben bebeğimin kendi istediği zamanda gelmesini çok istiyordum.onu yuvasından zorla çıkarmak istemiyordum.10 gün sonrasına sezeryan günü aldık. Doğum için alınan tarihe 3 gün kala 39+0 da gece suyum geldi.gece 4 gibi yine uyuşamazken pıt diye bir ses duydum içimden geldi o ses.tipki burada diğer arkadaşların yazdığı gibi oldu.hazirmiyim ki acaba diye kara kara düşündüm heycan bastı ama hala yataktan kalkmıyorum 😃sanki kalkmazsam doğumu geciktiririm gibi.neyse ayağa kalktım bir sıcaklık bacaklarımdan süzuldu.panik yapmadım hemen wc ye gittim.akan sivi şeffaf mı diye bakıp doktorumu aradım.birsey yiyip içme gel dedi.dusumu aldım. Sonra eşimi uyandırdım. Uyandırırken video çaktım.oneririm sizlerede izleyip gülmek sonradan baya keyifli oluyor.cok şaşkındı zaten.kayinvalidem bizdeydi onuda uyandırdik. Annem yakın oturuyor geçerken onuda alıp hastaneye gittik doktor 2 saat sonra sezeryan olucağımi söyledi.fakat benim 4 dk da bir sancim gelmeye başlamıştı ve gerçekten canımı yakıyordu.esim biraz olay çıkarıp “normal doğum ağrısını istemeyen sırf bunun için ameliyat olmak isteyen kadına nasıl bu sancıyı çektirirsiniz ” diye doktorla görüşünce 15 dk içinde ameliyathanedeydim.korkmadim.sadece heyecanlıydım.mutluydum.igne can yakmıyor.sonra basladilar his var ama aci hiç yok.bir ara hafif bulantı mı desem göğüs sıkışmasimi desem değişik birşey oldu sonra hava verdiler kendime geldim.bebegim cıktı.yanagini yanağına değdirdiler Allahım bu nasıl bir his.hayatimdaki en tuhaf hisdi. Öyle annelik golden zembille inen birşey hemen hüngür hüngür ağladım diyemem ama.o ilk dokunuş yanağıma değme hissini ömrümde unutmam.bu güzel bebek benden mi çıktı şimdi diye düşünürken.rica ettim hemen ilk anlarım fotolar çekildi.bebegimden yaklaşık yarim saat sonra çıktım.bebegimi getirdiler yanıma emmeye çalıştı süt gelmedi.mama verildi.bacaklarimdaki uyuşukluk geçmeye başladı ve benim heryerin ağrılar içinde resmen yatak da kımıldayamıyorum.agri kesici istedim yapıldı.birazcik kendime geldim.sonra ilk yürüme anım çok agriliydi.esim ve hemşire yardımcı oldu.sonra sürekli 1 saate 2 dk da olsa yürümeye çalıştım ama doğrulmak ve tekrar yatmak gerçekten aci veriyordu.bebegim ağlıyor sütüm gelmiyor uykum var yatamıyorum bir türlü.canim yandığı için tek damla ağlamadım.ama ertesi gün bebeğim agliyor sütüm gelmiyor mama yemek zorunda kalıyor diye ağladım.ki ben ketumumdur biraz öyle kolay ağlamam.ve burdan okuduğum kadariyle biliyorumda aslında hemen sütümün gelmeyebilecegini. Neyse gaz çıkarma da sorun yaşamadım.buyuk tuvaletimi ertesi gün eve gecinceye yapamadım 2 gün daha geçti çok zorlandım yaparken.ve doktoruma lavman ilacı yazdırdım evde yaptım ancak öyle yapabildim.dogumdan daha zor oldu benim için.eve gönce herşey biraz daha kolaylaştı benim için. Alıştık birbirimize.sık sık emzirmeye çalıştım.eve geldiğimin ertesi günü sütümde geldi.ama meme de verdim mama da verdim yetmedi çünkü.toplam 25 kilo almıştım.36 gün boyunca kanamam oldu.hemen hemen 2 günde 1 kilo kaybettim.dogumdan çıktığımda eve gelip tartıldım sadece 5 kilom gitmişti.bebegim de 3200 doğdu 50 cm.40 ondan sonra kilo vermem yavaşladı 7 kilom kaldı şuan 2.5 aylik oldu bebeğim.diyet yapsam oda giderdi ama zaten şelale olmayan sütümu etkilemesin diye yapmıyorum 😄 baya uzun yazmışım bu arada okuyanlara selam olsun.acilar bitiyor herkesin bünyesi farklı ben 10 gün açı çaktım oturup kalkarken kimisi 2 günde atlatıyor.ama pişman değilim sezeryan dogum şeklim için.cunku benim psklojm buna müsaitti.kendimi bildim bileli hep bebek yaparsam sezeryan olucam dedim.unutulmayacak bir tramva yasatmadi bana.ama normal doğum yapsam böyle olmayacaktım eminim.ama yapabilene herşeyin doğalı en güzelidir derim.onerilerime gelecek olursak.*bir gece emzirmeye kalkamadim 4 saat bebek ac kaldı ve benim göğsüm fazla süt dolduğu için o gece çatlak oluştu çok sısdi . *sürekli emziren derim çok mükemmel bir duyguymuş gercekten(bana çok komik gelirdi asla alışamam diye dusunurdum) *bebeğiniz benimki gibi memeyi tutmakta zorlanırsa işaret ve orta parmağınızla makas gibi memeyi keserek meme ucunu bebegin üst damagina değdirin o zaman memeyi kavrayabiliyor.cok sonra annem söyledi bunuda çok işime yaradı. *Hastanede elbise tarzı gecelik avantaj diğerini kullanmadım bile. *depend çok rahat eve gelince bile birkaçgün kullandım. * eve yatılı kimse gelmesin bence çok gereksiz oluyor ilk gün bile mümkünse kimse kalmasın biri size bakacaksa öğlen gelsin yemeğinizi yapsin bir kaç saat bebeğe baksın biraz duş alıp uyuyun sonra geri evine yollayın gelen kişiyi.cunku kafa gerçekten kaldırmıyor.benim kaynanam ve kayınpederin 10 gün bizde kaldılar sehirdisinden geldiler.kendi annem babamda olsaydı yine kafam kaldırmayacaktı zor dayandım. Soyliyceklerim bu kadar.Allahim herkese istediği gibi dogum nasip etsin.Allah sağlıklı sıhhatli olarak bebislerinizi kucağınıza almayı nasip etsin.hepiniz çok güzel anneler olcaksınız.sizlere muhtaç ve en güvendikleri kişi siz olucaksiniz bebeginizin.karsiliksiz olarak coooook seveceksiniz onları bakarken bile gözünüzden sakınacaksınız dualar okuyacaksınız nazar değmesin diye.bebekler çok özel ve çok güzeller bence gerçek aşk bu.