Kızlar öncelikle hepinize selamün aleyküm. Burada çok fazla aktif değildim genelde okuyucuydum 😆 cogu seyi buradan öğrendim. Öncelikle bu platformun kurulmasında emegi geçen herkese teşekkür ederim. Hikayeme gelecek olursak uzun bir yazı olabilir bastan uyarayım; 38+3 teyken kontrole gitmistim. Catı basıklıgım olmasına rağmen basından beri hep normal doğum diye planlamıstık. Bu son bir hafta bebegimin hareketlerinde ciddi bir azalma farkettim oynuyordu ama eskisi kadar sert ve sık hissetmiyordum ben yaptıgım egzersizlere baglıyordum. Doktora gittigimizde nst de bebegin hareketleri ’hareketsiz’denecek kadar dusuk cıktı. O gun 3 tane nst cekildi 4.biraz daha iyi cıktı ama doktor risk alamam diyip yatıs verdi. Gece 10 a kadar aralıklarla nst ye baglandım sekerli ve tuzlu serum verildi sonunda bebegim hareketlendi ve eve yolladılar. Doktpr sabah erkenden kahvaltı yapıp gel dedi. Sabah gittik ve bebegim yine hareketsiz cıktı. Doktor catı muayenesi yaptı sancın da acılman da yok bebegin hareketleri de yok artık bekleyemeyiz belki iceride kakasını yapmıs olabilir dedi ve sezeryan icin yatıs verdi. Sana suni sancı veririm normal icin ama cok eziyet cekersin belki 48 saat dedi dayanamazsın ve sonunda normal olacagını da garantileyemem dedi. O gun hastaneye yattım. Annem baska sehirde yasıyor hemen en yakın saate ucak bulup gecesine yanıma geldi. Sabah oldu 10 gibi beni ameliyathaneye aldılar spinal sezeryan icin isleme basladılar. Cok tedirgindim. Uyusturulurken hicbir acı hissetmedim sadece sırtıma dokunulmasından huylandıgım icin biraz zorlandım ama acısı hic olmadı zaten hemen uyusmaya basladım. Sadece bir anda cok fazla midem bulanmıstı ve cok uykum gelmisti. Yaptıkları her seyi anlıyordum ama acı hissetmiyordum sonra bir anda bir ağlama sesi duydum ne çabuk dedim 😍 Doktorum bana “iyi ki beklememisiz meğer lordonu boynuna dolanmış o yüzden kalp atısları düşmüş😔 zaten ne yaparsak yapalım normal dogmazmıs cunku kafası çok kötü pozisyona girmiş son anda sezeryana donermisiz” dedi 😳 O an evlilik gibi doğumun da tamamen kader olduğunu tamamen idrak ettim. Çünkü hem çevrenin baskısıyla hem de kendi isteğimle vajinam doğum icin kendimi cok hazırlamıstım. Kegel, pelvik ezgersizleri, plates vs hee seyi yapiyordum her gün hurma yiyor, yürüyüş yapıyordum zaten hamileligim hep hareketli gecmisti. Bir seyi ne kadar istersen o kadar olmazmıs. Ama elhamdülillah ALLAH benbegim ve benim icin en hayırlısını nasip etmis. O ana kadsr hep sezeryan diye kendimi kötü hissediyordum ama bebegi yanıma getirdiklerinde bütün o düşünceler yok oldu. Dogumun nasıl oldugunun bir önemi yokmus meğer, annelik doğum şekli ile olmuyormuş o minik yavru için bütün her şeyden vazgeçtiğinde anlıyormussun. Sonra bebegi aldılar. Ben de sanirim 20 dakika sonra odaya götürüldüm. Hemen emzirmeye basladık ilk baslarda baya zor oldu o tutamadı ben veremedim mama vermeyi teklif ettiler kabul etmedim, ebeyle beraber sırınga vs ne varsa denedik ve en sonunda tutturduk 😍 elhamdülillah suan gayet iyi emiyor sadece göğüs uclarım yara olmak üzere lansinoh kullanıyorum memnunum demek icin erken galiba cunku tek basına yetmiyor yarın gümüş kapak alacak esim ben de ayva cekirdegi koydum suya umarım düzelir suan cok zor emziriyorum dislerimi sıka sıka. Ama o yüzüne baktıgımda bütün o acılar ucup gidiyor 😇😆 bu arada esime hep derdim bebek benim dogum gunumde doğacak görürsün diye ama inanmadı hic. Ve tam da 24 Temmuzda, dogum gunumde benim doğduğum saatle aynı saatte 10:20 de bebegimiz dogdu 😍😍😍 ALLAH isteyen herkese bu duygusu hayırlısıyla yasamayı nasip etsin inşALLAH. Bu arada sezeryan sonrası hayatımda yasadıgım en zor zamanlardandı böyle diyip sizi korkutmak degil niyetim sadece tecrübemi paylaşıyorum. Kimse acısız oluyor demesin sürekli agrı kesiciyle durursanız belki evet. Ama o narkozun etkisi gecene kadar iyisiniz. Ben narkozun etkisi tam gecmeden sonda alındı (hissettim ama öybir scı yoktu sadece kendimi kasmaktan dolayı psikolojim bir acı oldu) ameliyattan 4 saat sonra yürüttüler gayet iyi yürüdüm “yaa bu muymus dedim” meger narkoz tam gecmemis o yüzden kolay gelmis. Narkoz etkisi gecince yürüdüm ama aglaya aglaya, bayılacak duruma gelmistim hayatımda yassdıgım en zor acıydı(benim icin) ama ağrı esiginize bağlı. Ben ilk gün büyük tuvalete cıktım(ayakta buyuk tuvaletimi yapabildim) doktor cok sasırdı bu baya iyi bir sey dedi. Ama aglaya aglaya yaptım tabi ki 😶 Eşim yurumem icin cok yardımcı oldu hep o beni destekledi. O olmasa belki ikinci defa yürümeye cesaretim olmazdı. Size sunu söyleyeyim evet ilk gün cok canım yandı dayanamıyorum dedim hatta ikinci cocuk fikrini aklımdan cıkardım o acıyla, bana yarın bu acılarının cogu olmayacak dediler ve gercekten de öyle oldu. Suan kendi kendime kalkıyorum, tuvaletimi yapıyorum elhamdülillah gayet iyiyim sadece dikis yerlerim acıyor ama düne nazaran dün acım %100 se bugun %20 elhamdülillah. Uzun oldu ama benim dogum hikayem böyle. Merak edip okuyanlara helal olsun 😆