Burdaki hikayeleri okumaktan çok zevk alıyordum. Kendi hikayemi doğum sonrası 25. günde ancak yazabiliyorum. iki hamileliğimde de abartı bir gebelik belirtisi yaşamadım ancak test yapmadan hissetmiştim hamile olduğumu. Bulantım pek olmadı hatta iştah fazlalığı yaşadım 😋. ikili test yapıldı ancak şeker yüklemesi yaptırmadım kendim dikkat ettim mümkün olduğunca. Plesentamin aşağıda olduğunu söyledi doktorum sonraki haftalarda yükselmişti. 34.haftaya kadar makat gelişti bebeğim ve internetteki videolara bakarak hareketler yaptım sonraki kontrolde baş geliş pozisyon almıştı tesadüf müdür etkisi olmuş mudur bilemiyorum tabiki. Detaylı ultrasonda radyolog karın çapının 2 hafta geride kafa çapının 2 hafta ileride olduğunu söyleyince çok üzülmüştüm -3 haftaya kadar normal sayılıyormuş- perinatolog 15 gün arayla muayene etti ve sorun olmadığını söyledi o zaman rahatladık diyebilirim. Karın çapı dar denilince kaşar peynir muz ve çiğ badem üçlüsü en yakın arkadaşlarım oldular 😁 İlk normal doğumum 40+2de suni sancı ve epidural alarak olmuştu bu sefer de aynı şekilde olacagini düşünüyordum. 40 haftam dolduktan sonra hiçbir belirtim olmayınca tedirginligim artmaya başladı, pandemiden dolayı yürüyüş vs yapamadim ancak ev içerisinde hareketli biriyim. Bebek kanala indiği için geceleri vajinal ağrım çok olmaya başlamıştı açıkçası bir an önce doğumun olmasını istedim ancak doktorum bekleme taraftariydi. Öncesinde de normal doğum yaptığım için çatı muayenem yapılmadı ve her gün belirti aradım kendimde ama yoktu. En son pazartesi yani 41+2de suni sancıya karar verdik. Pazartesi sabah 7de uyandım, lavaboya gittiğimde adet ağrısı gibi kasıkta sancım vardı ve nişan geldigini gördüm. Önceki gebeligimde ne nişan ne sancı ne açılma vardı o yüzden acemi gibi başladım diyebilirim. Nişandan sonra doktora gitmekten vazgeçtim ve bir iki gün içerisinde doğumun gerçekleşeceğini düşünüp evde işlerimi yapmaya karar verdim. Sonrasında baktım ki sancılar yarım saat arayla adet sancısı gibi vurmaya başladı dakika tutmaya başladım. 30/28/25 şeklinde kisalmaya başladı ancak çok kısa süreli ve hafifti sancılar duşa girdim misafir ağırladım vs öğle sonu 4 gibi 7-8 dakikada bir olunca sancım hastaneye gittim. Ebe acilman fazla değil 1-2cm doğum yarın olabilir diyip hızlanması için tuşe yaparak beni gönderdi. Eve geldiğimde sancılarım sıklaşmaya başladı 5 dakikada bir sonra 4 dakikaya düşünce tekrar gidelim sabahı bekleyemem dedim yola çıktık gittiğimizde çatı muayenem yapıldı 6,5cm dedi ebe 😳 sonra nstye bağladı nstde 10dakika kadar bile kalmadım bebeğin kalp atışı güzel tekrar bakayım alttan sonra biraz yürürsün dedi ebe muayene etti bir anda 9cm olmuş dedi şaşkınlık içinde kaldım biraz sabretmeni istiyorum dedi ve birkaç manevra yaptı bir anda tamam tam açıklık dedi ve galiba suyumu o anda kendisi patlattı 😲 güzel ikinirsan bebeğini hemen alırız dedi ekip toplandı o an ciddiyetini anladım 😅 hastanede yürüyüş vs saatlerce kalacağımı beklerken birden gelişti her şey ve çok korktum biraz açıkçası ebe almam gereken pozisyonu tarif etti uygulamaya çalıştım ancak o anda biraz zor oluyor dinlemek 😅 kesi atıldı acı hissetmedim ancak o anki işlemin farkındaydım üçüncü ikinmada biraz destek verdiler ve bebeğim 4010 Gr 51 cm doğdu şükürler olsun doktorum son günlerde bu kiloyu tahmin etmişti ortalama olarak yakın çıktı çok güzel çok farklı bir duygu ilk ikinci beşinci olması önemli değilmiş evladın her biri bambaşka kesinlikle ıkınma aralarında hamile olanları kurtar Allah’ım bebek isteyenlerin kucağını boş bırakma diyerek dua ettim bebek isteyen arkadaşlarımın da isimlerini andım oğlumu giydirirlerken benim dikislerim atıldı iç dış biraz fazla dikişim oldu inanın gözünüz görmüyor bebek kanala indiğinde haftalarca kafası baskı yaptığı icin vajindamda ödem olusmus çok uğraştırdı bu durum ilk iki gün sütüm gelmedi mama verdik şırınga ile sarılık vardı ancak sürekli emzirince azaldı ve tedaviye gerek duymadı doktorumuz. Baticon ile her ihtiyaç sonrasında pansuman yapıp kuruttum dikislerimi yaklaşık 18-20 gün içinde dikişler düştü. Gümüş kapak önceki doğumunda paramparça göğüsleri olan beni kurtardı diyebilirim ufacık bir ağrim sızım olmadı bu sayede kesinlikle öneririm. karnimda bacaklarımda vs hic çatlağım yok her akşam düzenli olarak hindistan cevizi yağı sürmüştüm toplamda 3 kavanoz kullandım mis gibi bir koku ile uyuyorsun güzeldi önceki gebeligimde de badem yağı kullanmıştım. Hastaneye kayısı kompostosu götürdüm sezaryen ihtimaline karşı normal doğum yaptıktan sonra da tükettim çok rahat ettim kabızlık yaşamadım tavsiye ederim. Sancı aralarinda dinlenip sancı girdiği an duvarı ittirir gibi iki elimle ağırlığımı duvara verdim ve sağa sola sallanıp 5 saniye nefes alıp 5 saniye nefes verme şeklinde sancilarimi karşıladım. ennn önemlisi bence etkisi var hurma çok tükettim 35-36. haftalardan sonra doğuma kadar günde 5-7 arası yedim acilmam ikinci doğum olması nedeniyle çabuk oldu ancak hurmanın etkisinin de çok çok fazla olduğunu düşünüyorum ilk dogumumda suni sancı ile satlerce beklemiş ve epidural almıştım bu dogumumda kendi sancım çok daha agrisizdi açıkçası ve çok şaşırdım bu duruma hep gerçek sancıları bekledim meğer gerçeği zaten bu kadar azmış yormadi yani kendi sancım açılma çabuk olunca epidural olmadan da yapılabildiğini gördüm. Bu arada devlet hastanesinde doğum yaptım ilkini özel hastanede yapmıştım tecrübeli bir ebeye denk geldiğim için şanslıyım diyebilirim çünkü sürec tamamen onlarin elinde doktor ile pek işiniz olmuyor devlet hastanesinde ve yıllarca bu işlemi yapan kişilerle daha güzel gerceklesiyor her şey. Perine masajini beceremedim çok geç öğrendim çünkü ancak yapabilirseniz faydasını göreceğinizi düşünüyorum. Bu arada gebe okulu diye bir şey var devlet hastanesinde ben koronadan dolayı çok sonra öğrendim bunu bulunduğunuz ildeki hastanelerde bu uygulama varsa kaçırmayın eğitimleri alın çok çok faydasını görürsünüz bence. Gece 3te pek sağlıklı bir sıralama ile yazmamış olabilirim kusura bakmayın baktım hikayemi yazmak gün geçtikçe zorlaşıyor bir bakıma borcumu ödemek istedim 😅 “sümme sebile yesserrah” bu duayı doğum sürecinde lutfen okuyun beni çok rahatlattı. lohusayken yada şu anda doğumu düşünüp stres olduğunuzda da inşirah suresini dinleyin içiniz ferahliyor inanın bir ben doguramadim demeyin 41+2de doğurdum sizde doğuracaksiniz göbekliler sizii ❤️ Allah’a emanet 🤗