Seda8891 aah bunu 2-3 hafta o kadaaar araştırdım ki kuzum yaklaşık 6-7 hocayla konuştum hemen anlatayım sana🌸 ben de şuanlık 18+3 ikizlerimi bekliyorum🐣🐣 Öncelikli olarak ikili tarama testleri ikizlerde doğru sonuş vermiyor. Çünkü anneden alınan kan, 2 bebeğin ortalaması oluyor. Yani Allah korusun bi sorun olsa bile hangi bebekten kaynaklandığını tespit edemiyorlar. İkili tarama testi artı ultrasonun ortalamasını alıyorlar. O yüzden doktorlar ikili tarama testini hiiç kimse önermiyor. Önerene de güvenmiyorum! İkizlerde sadece ense kalınlığı ölçümü ve burun kemiği ölçümü yapılması gerekiyor ama bunu da muayene esnasında değil, bi perinatologa gidip detaylı olarak baktırmanı istiyorlar. İkizlerin kontrolü 12.haftada öyle oluyormuş. Ben gittiğimde ense kalınlığı, burun ölçümü, beyin gelişimi, beyne giden damarların durumu, böbreklere giden damarların duruma baktı doktor ve sonucunda bir rapor hazırladı. Eğer hiç içim rahat etmiyor diyorsan nifty testi yaptırmanı öneriyorlar.