Emine1234 öncelikle allah razı olsun canım darısı senin ve tüm isteyenlerin basına insallah ☺️
devlet hastanesi oldugu icin sperm testini dışarıdan kabul etmiyo önce onu söyliyim.
infertilite bölümüne randevu alıp gidiyosun sana gerekli evrak listesi veriyo. ben geçen sene yaptırdığımda sperm testi icin 2.5 ay sonraya randevu vermislerdi ama suan pandemiden dolayı daha kısa sürer muhtemelen. smear - kültür testi - reglin 2. günü yapılan kan tahlillerini istiyo bide eşinin sgk dökümünü, kimlik fotokopisi ve evlilik cüzdanı fotokopisi. bunlar hazır olduğunda reglin 2. günü gidiyosun alttan muayene yapıyo ve %90 ilk seferde klomen hap veriyo. bunu 5 gün kullanıp gidiyosun yumurta 16-20 mm olmussa çatlatma iğnesi veriyo karnından kendin yapıyosun ve 36 saat sonra aşılamaya çağırıyo. benim iki sefer klomenle denedik olmadı 3. sefer tüp bebek iğnesi gonalf kullandım.
aşılamaya gitmeden eşinle 1-2 gün iliskiye girmemis olman lazım. sabah çağırıyolar eşin sperm örneği veriyo. 1-2 saat bekliyosun içinden en iyi spermleri seçip bi şırıngaya dolduruyolar. çatala çıkıyosun spekulum takılıyo (rahim ağzına ulasabilmek icin. daha önce kültür yada smear yaptırdıysan şeffaf plastik bişey) sonra o şırıngadaki spermleri serum hortumu gibi ince bişeyle rahime enjekte ediyo. 20-25 dk uzanıp daha sonra eve gidiyosun. ben normal yaşantıma devam ettim ertesi gün mesela. klomen kullandığımda değil ama son aşılamamda progestan içeren bi jel kullandım test gününe kadar. 15 gün sonrada kan testine cağırıyolar.
bu arada tüm işlemler ücretsiz, klomen 10 tl, gonalf doza göre değişiyo ama 200e yakın vermistim 5 günlüğüne, çatlatma iğnesi 100 liraydı ama iğneli aşılamada rapor cıkıyo ona 10 tl ödemistim son seferde
☺️