Merhaba sevgili anneler ve anne adayları ☺️
Forumdaki hikayeleri okuduktan sonra, yazarak sezaryen korkusu olanlara moral
verme işini görev kabul ettim. İlk olarak şunu söylemeliyimki gebeliğim yok denecek kadar az ağrılı geçti. Mide bulantım ve baş ağrım birkaç defa ya oldu, ya olmadı. Ancak detaylı ultrason ve
ilerleyen haftalarda bebeğim hep geriden geldi. Sebebi ise perinatoloğum tarafından damarlarımda çentiklenme olarak açıklandı. Ecopirin kullanmaya başladım. İlk olarak 3-4 gün olan gerilik önce 1 haftaya, ardından 2 haftaya ulaştı ve son olarak göbek çevresinin 3 hafta geride kaldığı söylenerek 20.07.2020’ye sorunlu sezaryen tarihini aldık. İçim içimi yiyordu. Çünkü çentiklenme neticesinde yüksek tansiyondan da korkuyordu doktorlarım, ben ise bebeğin gelişiminden dolayı çok tedirgindim… gelelim düne ☺️
Heyecandan uyuyamadık eşimle ve saat 08.00’de hastaneye gelerek yatış işlemlerimizi yapıp odamıza geçtik. Önce hemşireler gelip nst’ye bağladılar. Ardından birkaç kez tansiyon ölçümü, önlüğü giydirme ve sonda takılması😖 Biraz ürkütücü gelse de kulağa bana anesteziden önce taktılar sondayı ve kendimi kasmadığım için dayanılamayacak bir acı hissetmedim. 09.40 gibi ameliyathaneye alındım
ve epidural iğnem yapıldı. Çok heyecanlıydım ve yine hiç ağrı hissetmedim. Uyuşmaya başlayınca doktorumun sesini duydum ve
sohbet etmeye başladık. Acaba nasıl
olacak kızım, ağlar mı, haydi başlasak mı gibi cümleler esnasında dünyanın en mükemmel ağlama sesini duydum. Meğer operasyon çoktan başlamış bitmiş bile🙂 omzuma
koymaları ile susması bir oldu miniğimin. Doğumdan 2 gün önceki ultrasonda 2440 gr iken, 2330 gram doğdu kızım. Ancak küvöze girmedi ve dün gece birlikte uyuduk. Emme refleksinin iyi olması ve
ciğerlerinin gelişmiş olması sayesinde tabiiki ☺️ Kanamam oluyor dünden beri ve bu beni rahatlatıyor. Ameliyattan sonra 6 saat minik kum torbasını karnımın üstünde bıraktılar ( kanama kontrolü ve rahim toparlanması içinmiş ). Bunların yanı sıra dün sadece sıvı tükettim ve sezaryenden 6 saat sonra uyuşmam bitince yürütülmek üzere ayağa kaldırıldım.
evet birazcık zordu o ilk an ama geçti gitti☺️ Dünden beri Yürüyorum sürekli bir an önce evime
geçebilmek için.
Görevimi açıklamamı yaparak yerine getirdim. Şayet
sormak istediğiniz bir şey olursa seve seve yanıtlarım. Rabbim hepinizi sağlıkla meleklerinize kavuştursun 🙏🏻