sizlere gılgamış destank tadında doğum hikayemi anlatmak istiyorum😂🙏🏻5.haftası da öğrendiğim hamileliğimin ilk gününden beri sadece kendimi düşünen, planlı programlı yaşayan kısacası önceliklerim benim değerlerim olan biriydim ki çocuğu bile yaşım geldi artık diye planlayarak yapmıştım. Çok şükür 37+6da doktorum doğum için gün verdi spinal sezeryan oldum vajinal siğil nedeniyle.ve o güne kadar hiç bir sorunum, sıkıntım olmadı ne mide bulantası, ne başka bişey. Sigarayı maalesef bu süreçte bırakamadım ama günde 2-3 tane içiyordum bırakmayı denediğim günlerde deli gibi sinirli oluyodum. Sıkıntısız geçen bu 38 haftanın son günü sabah 7de hastanedeydik ve hayatımda ilk kez ameliyat olacak ama kendini cesur sanan ben ağlaya ağlaya kendimi odanın banyosuna kilitledim korkudan😂 ama Fayda etmiyo o korku, teknik ekip gelip çıkarttı beni seve seve o ameliyathaneye girdim:) ekip çok makaraydı baya muhabbet dedikodu döndü odada, 09:15 başlayan ameliyatım 10:00da bitti zaten başladıktan 15 dk sonra oğlumu gördüm. Denilen herşeyi harfiyen uyguladım, spinal canımı acıtmadı ama iğneyi yapılırken sıfır his gibi düşünmeyin kaş aldırmak çok daha acılı bir işlem😂 başım ağrımadı spinal sonrasında ve ilk yürüyüşte baş dönmeside yaşamadım. Bence bu anestezi doktoruna göre değişen bişey. Başta anlattığım o herşeyi planlı ve kendi önceliklerine göre yaşayan ben bir anda canımı istese vercek birini tanıdım o gün ve kendime inanamadım ilk defa bir insana hayatıma geldiği beni seçtiği için defalarca şükrettim, teşekkür ettim. Şimdi o mükemmel insan minnacık elleriyle elimi tutuyor ve ben anne oldum ama başka bir insan daha olduğumu içimde bir yerdeki sonsuz sevgiyi tarif edemediğim her gün keşfetmiş oldum. Çok alengirli bir hikayem yoktu gün ve saat herşey belliydi ama bazı önerilerim belki işinize yarar;
-sigarayı bırakın çünkü oğlumu görünce nasıl bu kadar vicdansız davrandım diye kendimden tiksindim
-bence sezeryan zorunlu olmadıkça tercih etmeyin, ameliyat çok acısız ve kolaydı ama 2 gündür o kesinin acısı daha çok yanması beni hayattan bezdirdi
-doktor kesinlikle çorap al kullan gaz sancısını kesecek dedi yaz mevsimindeyiz diye çorabı eksik etmeyin
-sezeryan olacak arkadaşlar spinal veya epidural yapılırken kendinizi rahat bırakın kastığınızdq bikaç kez daha yapılmak zorunda kalınıyor ve buda baş ağrısını çok fazlalaştırıyomuş
-kayısı hoşafı, kahve bitter çikolata, vişne kompostosu benim hayatımı kurtardı hem canım tatlı istediği için iyi geldi hemde gaz çıkarttım hemen
-ben sütüm olmazsa mama veririm kafasındaydım her zaman keza sütüm çok azdı ve hipp combiotic verdik, mutlaka sütü sağmak istediğinizi söyleyin miktarı görmek için, emdiğini sanıp aç bırakabilirsiniz buda sarılığa neden olur bu yüzden mama karşıtı olmamanızı öneririm
-sürekli kahve içmem gerektiği için ketıl götürdük yanımızda ve mama içinde hayat kurtardı, burada ketıla ne gerek var özel hastanede zaten vardır düşüncesinde olan arkadaşlarım için medical park odalardan ketılı kaldırmış hijyen nedeniyle büyük ihtimal çoğu böyle yapıyor siz yanınıza ketıl götürün😊
-2 gece kaldık 20 tane bez, 2 hastane çıkışı, 4 çorap-4 eldiven, 5 çıtçıtlı body kullandık özellikle eldiven çorap alın yanınıza çünkü ellerinden atıyolar.
- hemşireler yaz bebeleri için sadece çıtçıtlı yarım kollu body-müslin örtü ve çorap kullandı 2 gün boyunca isilik yaparsınız daha kalın giydirmeyin dediler
- depend hala kullanıyorum dikiş yerim acıdığı için bir süre daha külot giymem böyle bezle devam etmek daha rahat geldi bana
- ameliyattan bir gün sonra duş aldım hastanede sorun olmadı, hala büyük tuvalete çıkamadım lavman istedim dün akşam kısmen iyi geldi hastaneniz vermezse diye yanınıza alabilirsiniz insan dikişlere bişey olcak korkusundan tuvalete gitmeye korkuyor
- kedi annesiyim aynı zamanda eve geldiğimizde kedim aşırı meraklı ve korkak davrandı olabildiğince bebek yanındayken onu gözetim altında tutuyoruz bilerek olmasa bile zarar verebilir
- izmit çevresinde doktor arayanlar için; medical park izmit- funda sarıcalı ve ameliyat ekibi harikaydı şansınız varsa mutlaka bir kere bile olsa doktorla tanışın.
- son olarak uzun oldu biliyorum ancak tavsiyelerden bir kelime bile işinize yararsa ne mutlu bana sonuçta bilgi paylaştıkça güzelleşir derler😊 sorularınız olursa zaman buldukça yanıtlamaya çalışırım. Umarım isteyen, bebeklerini bekleyen tüm kadınlar hayallerini en güzel sonla yaşarlar☘️❤️