Merhaba bayanlar, sürekli doğum hikayelerini okurken acaba ben ne zaman paylaşırım diye sabırsızlanıyordum, kimi hikaye korkuturken kimisi rahatlatıyodu, bende belki yardımı olur diye anlatmak istiyorum. Cuma günü bizi üniversite hastanesine sevk etmişlerdi, hamileliğimin ilk ayında bilmeden ilaç kullandığım ve hala kullanmak zorunda olduğum ilaçtan dolayı riskli gebe olarak gördü yeni doktorum ve riskli gebelikler polikliniğine gönderdi, maalesef gittiğim yerde de hiç ilgilenilmedi kaba taslak muayene edip haftaya kontrole gel denildi sevk nedeni tahliller dahi yapılmadı, ertesi gün akıntıdan koyu kıvamlı şeffaf ile beyaz renk karışımı bir sıvı geldi nişan kanlı olur dendiği için çokta umursamadım, sonra sancılarım karnımın altından ve sırtımdan vurmaya başladı üç gün boyunca ancak çok şiddetli değildi, salı günü sürekli bi yerlere gitmem gerekti, yorucu bir gün geçirdim, gece 2 de uykudan şiddetli bir sancı ile uyandım yatakta doğrulurken suyum geldi ama ben idrar kaçırdığımı düşündüm kanlı bir sıvı gelecek diye bekliyordum ben ancak gelen sıvı normal su gibiydi, çamaşırları değiştirip tekrar uyumaya çalıştım ancak sıvı durmuyodu, sancı geliyordu sürekli, hastaneye gittik sağolsunlar bi saat kadar oyaladılar kan tahlili nst alttan muayene vs ile, sonra anestezi doktorumuz yok deyip sevk ettiler 40 dk yoldan sonra orda da bana yardım edemeyeceklerini anlayınca daha önceden doğum için düşündüğüm yere 2 saat yol sonrası vardık açıklığım gece gittiğimizde 3 cm iken oraya varana kadar 6 olmuştu epidural için geç kalmışsın ancak açıklık çok iyi normal öneriyoruz dediler epidural de ısrarcı olunca yarım saate anestezi uzmanı geldi ve gerekeni yaptı açıklık 8 cm e ulaştı masaya aldılar bu arada gece 2 de gelmeye başlayan suyum masada bile bitmemişti ve saat 8 olmak üzereydi, yarım saatlik ıkınma, hemşirenin karna baskısı, doktorun çabaları ile 8.32 de kızım dünyaya geldi. Sancı sadece en son aşamada artıyor yoksa korkulacak bir kısmi yok, ben erken doğum olacağını hiç düşünmemiştim ve ilgisiz doktorlar yüzünden de bilgilendirme yapılmadı, doktorunuzu iyi seçin doğum yapacağınız yere en geç 30. haftada karar vermiş olun, planlamanızı, hazırlığınızı yapın, herşey kolaylaşır yoksa sorumsuz insanlar yüzünden gerektiğinden fazla stresli bir doğum oluyor. Hakkınızı helal edin biraz uzun oldu, örnek olsun diye ayrıntılı anlatmak istedim.