Merhaba bebeğiniz hayırlı olsun. Bir diyetisyen olarak şunları söyleyebilirim ki Gebeliğin ilk ayları anne eğer sağlıklı beslenme düzenine sahipse beslenme alışkanlıklarını çok değiştirmeden, hazır godaları diyetinden çıkararak süt be yoğurt porsiyonunu arttırarak beslenmeli. Her trimester da beslenme ve alınması gereken kilo değişiyor bu nedenle bir profesyonele başvurmanızı öneririm fakat genel olarak beslenme;
🌸Günde 3 porsiyon süt ve süt ürünü( 1 su bardağı süt 8 yemek kaşığı yoğurt ya da 1 su bardağı süt 4 yemek kaşığı yoğurt 2 su bardağı ayran gibi)
🌸Kahvaltı da tuz oranına dikkat ederek 60 gr kadar peynir ve 1 adet yumurta mutlaka tüketilmelidir. (Porsiyonlar kişiye göre ve gebelik haftasına göre değişir ben standart ölçüleri belirtiyorum)
🌸Günde 3 porsiyon meyve tüketilmelidir. Meyve porsiyonları genelde yanlış anlaşılır ve bu da fazla tüketime yol açabilir ( 1 porsiyon meyve: 1 küçük boy muz yada 15 adet kiraz yada 4 adet kayısı yada 2 adet kuru kayısı yada 1 yemek kaşığı kuru üzüm)
🌸Günde 3 porsiyon sebze tüketilmelidir. Gerekli mineral ve vitaminleri doğal yolla karşılamak için en az bir öğün sebze yemeği ve 2 öğün zeytinyağlı salata şeklinde tüketilebilir
🌸Yağlı tohumlar mineral ve omega açısından zengin ama kaloriside yüksek gıdalar bu nedenle kontrollü tüketmek önemli (günde 2 tam ceviz ve 8-10 adet çiğ badem yada çiğ fındık tüketilebilir.)
🌸7 günün En az 2 gününü balığa Ayırmak gerekmektedir. Diğer günlerde de en az 1 öğün kırmızı et veya beyaz et tüketmeye özen gösterilmelidir. Gebelik şekeri yoksa et tüketemeyenler için kurubaklagillerden de faydalanılabilir.
🌸 Bulgur b grubu vitaminlerince zengin bir tahıl bu nedenle porsiyona dikkat ederek tüketilmelidir. Hatta pirinçli tarifler bulgurla denenerek tüketilebilir.
🌸Günde 3 lt su içmeye özen göstermek, herhangi bir tiroid rahatsızlığı yoksa iyotlu tuz kullanmak (kontrollü yoksa ödem ve tansiyon problemi oluşabilir), tam buğday yada çok tahıllı ekmek tercih etmek (kepekli ekmek vitamin emilimini azalttığı için gebelikte tüketilmemelidir) beslenmenin temelleri
🌸gebelikte en çok yapılan hata ise bebeğim gelişsin algısıyla porsiyonlara dikkat etmeden çok çok yemek ve aşırı kilo artışı. Bu nedenle eğer bir mani yoksa düzenli yürüyüş ve porsiyon kontrolü ile sağlıklı bir gebelik geçirebilirsiniz.
sevgiler 🌸❤️